-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
VW: Verre enn ventet
Man hadde nok ventet at VW hadde tjent mindre i tredje kvartal. Men ikke så mye mindre.
Tall VW-konsernet legger frem i dag, viser at omsetningen i tredje kvartal sank med 10 prosent, til nesten 26 milliarder euro. Men samtidig sank driftsresultatet med hele 81 prosent, og endte på 278 millioner.
Reuter kunne, før dagens tall ble presentert, fortelle at analytikere de hadde snakket med, regnet med et resultat på noe over 400 millioner.
Det viser seg imidlertid at markedet reagerer slett ikke så negativt. På børsen holder aksjekursen seg, grunnen er nok at konsernet fremdeles holder på at de kommer til å nå det årsresultatet de har kommunisert i lang tid nå.
De hevder også at de er bedre egnet enn de fleste konkurrentene til å møte de nye behovene i ”krisemarkedene” og derfor fortsatt kommer til å vinne markedsandeler.
Fabrikk i USA, med en modell spesialutviklet for det amerikanske markedet, er nok også med på å holde humøret oppe hos konkurrentene.
En av grunnene til at omsetningen har sunket såpass, til tross for at volumet er tilfredsstillende, er nok at det selges biler som blir stadig mindre og med magrere utstyr. Det var nok ikke et fenomen som bare gjaldt for Tyskland den tiden de hadde skrotpremie der.
Men etter dagens tall kan vi nok regne med enda flere kritiske spørsmål på den ekstraordinære generalforsamlingen den 3. desember.
LES OGSÅ: VW-støy den 3. desember