-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
VW: Verre enn ventet
Man hadde nok ventet at VW hadde tjent mindre i tredje kvartal. Men ikke så mye mindre.
Tall VW-konsernet legger frem i dag, viser at omsetningen i tredje kvartal sank med 10 prosent, til nesten 26 milliarder euro. Men samtidig sank driftsresultatet med hele 81 prosent, og endte på 278 millioner.
Reuter kunne, før dagens tall ble presentert, fortelle at analytikere de hadde snakket med, regnet med et resultat på noe over 400 millioner.
Det viser seg imidlertid at markedet reagerer slett ikke så negativt. På børsen holder aksjekursen seg, grunnen er nok at konsernet fremdeles holder på at de kommer til å nå det årsresultatet de har kommunisert i lang tid nå.
De hevder også at de er bedre egnet enn de fleste konkurrentene til å møte de nye behovene i ”krisemarkedene” og derfor fortsatt kommer til å vinne markedsandeler.
Fabrikk i USA, med en modell spesialutviklet for det amerikanske markedet, er nok også med på å holde humøret oppe hos konkurrentene.
En av grunnene til at omsetningen har sunket såpass, til tross for at volumet er tilfredsstillende, er nok at det selges biler som blir stadig mindre og med magrere utstyr. Det var nok ikke et fenomen som bare gjaldt for Tyskland den tiden de hadde skrotpremie der.
Men etter dagens tall kan vi nok regne med enda flere kritiske spørsmål på den ekstraordinære generalforsamlingen den 3. desember.
LES OGSÅ: VW-støy den 3. desember