-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Folkebil for USA
Ikke før hadde vi nevnt at VW designer en egen USA-bil, så sender fabrikken oss den første offisielle skissen.
Volkswagen bygger en ny fabrikk i fagforeningsfattige Tennessee, nærmere bestemt i Chattanooga. Om halvannet år skal de første nye bilene trille av båndet der, og det blir Folkevogner som først og fremst er beregnet på amerikanerne.
1 milliard dollar investerer tyskerne i dette nye anlegget, og bilen som skal komme derfra blir nok en typisk amerikansk mellomklasse-limo.
På tegningen ser det ut som en mellomting mellom Passat og Phaeton, og det er vel sannsynlig at konstruktøren har lagt modellen i segmentet litt under Passat – ellers hadde det nesten ikke vært vits i med en ny modell.
LES OGSÅ: VW - Verre enn ventet
Bilen er faktisk så ny at den ennå ikke har fått noe navn. Den omtales bare som NMS, New Midsize Sedan.
Kapasiteten skal bli på 150.000 slike biler per år (som er litt under kapasiteten til både BMWs og Mercedes’ amerikanske fabrikker) og VW regner med en dieselandel på 30 prosent – høyt til USA å være.
Prisen vil nok ligge et sted midt mellom Passat og Jetta – begge disse modellene ser for øvrig ut til fortsatt å bli solgt i USA.