-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Egotripen blir virkelig
Nå er den på hjul. De som har prøvd den rapporterer entusiastisk. I en BAC Mono blir du i hvert fall ikke irettesatt av kona.
Vi har fortalt om dette utrolige eventyret før. Brødrene Briggs (derav navnet, Briggs Automotive Company) som fikk med seg noen andre kompetente folk for å bygge verdens mest ego superbil.
LES: Egoistens drøm
Nå er enseteren deres på gata. Og noen engelske blader har allerede kjørt den. Til forholdsvis unison begeistring.
Aldeles utrolig
Autocar skriver for eksempel, etter en lang greie om balansen gjennom svingen og perfekt styring og genialt chassis at ”og måten du kan leke deg med hekken, ved inngangen til en sving, er det siste beviset på hvor god – nei hvor aldeles utrolig – denne bilen er på veien.”
Og de avslutter med; ”Akkurat nå er det ikke noe som er i nærheten av dette. Men det er noe som sier meg at det snart vil være det, så snart ryktet om denne begynner å sive ut”.
Men det går også frem at dette ikke er noen ren racerbil, der presisjon er det eneste som teller, den er åpenbart komfortabel og eter ujevnheter på veien. Bedre enn en Lotus Elise mesteparten av dagen – noe de kaller nesten utrolig.
Høy effekt + lav vekt
Spesifikasjonene er stort sett som den gang brødrene Briggs først fortalte oss om denne bilen, en 2,3-liters Cosworth-firer på 280 hk. 6-trinns F3-type Hewland kasse og en vekt på 540 kg.
Ytelsene også, selv om jeg ikke har sett noen tester med stoppeklokker ennå: 280 + km/t og under 3 sekunder til 100.
Akselavstanden er på 257 cm og lengden på det hele er rett under 4 meter. En 35-liters bensintank gjør det nok mulig å gå ut og strekke på lemmene ganske ofte.
Det eneste som egentlig har endret seg siden første gangs omtale er prisen. Nå er den på rett under 80.000 pund.
Men de 16 som skal bygges i år er allerede solgt, og brødrene er ganske trygge på å få solgt neste års rasjon på 50 også.
Samtidig forteller de at neste mål er å sette opp en racing-serie for merket. Det kan komme allerede neste år. Og deretter ser de på muligheten for en elektrisk variant. Og etter det?
Hva som helst kan skje.
BLI MED OMBORD - PÅ VIDEO