-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Egotripen blir virkelig
Nå er den på hjul. De som har prøvd den rapporterer entusiastisk. I en BAC Mono blir du i hvert fall ikke irettesatt av kona.
Vi har fortalt om dette utrolige eventyret før. Brødrene Briggs (derav navnet, Briggs Automotive Company) som fikk med seg noen andre kompetente folk for å bygge verdens mest ego superbil.
LES: Egoistens drøm
Nå er enseteren deres på gata. Og noen engelske blader har allerede kjørt den. Til forholdsvis unison begeistring.
Aldeles utrolig
Autocar skriver for eksempel, etter en lang greie om balansen gjennom svingen og perfekt styring og genialt chassis at ”og måten du kan leke deg med hekken, ved inngangen til en sving, er det siste beviset på hvor god – nei hvor aldeles utrolig – denne bilen er på veien.”
Og de avslutter med; ”Akkurat nå er det ikke noe som er i nærheten av dette. Men det er noe som sier meg at det snart vil være det, så snart ryktet om denne begynner å sive ut”.
Men det går også frem at dette ikke er noen ren racerbil, der presisjon er det eneste som teller, den er åpenbart komfortabel og eter ujevnheter på veien. Bedre enn en Lotus Elise mesteparten av dagen – noe de kaller nesten utrolig.
Høy effekt + lav vekt
Spesifikasjonene er stort sett som den gang brødrene Briggs først fortalte oss om denne bilen, en 2,3-liters Cosworth-firer på 280 hk. 6-trinns F3-type Hewland kasse og en vekt på 540 kg.
Ytelsene også, selv om jeg ikke har sett noen tester med stoppeklokker ennå: 280 + km/t og under 3 sekunder til 100.
Akselavstanden er på 257 cm og lengden på det hele er rett under 4 meter. En 35-liters bensintank gjør det nok mulig å gå ut og strekke på lemmene ganske ofte.
Det eneste som egentlig har endret seg siden første gangs omtale er prisen. Nå er den på rett under 80.000 pund.
Men de 16 som skal bygges i år er allerede solgt, og brødrene er ganske trygge på å få solgt neste års rasjon på 50 også.
Samtidig forteller de at neste mål er å sette opp en racing-serie for merket. Det kan komme allerede neste år. Og deretter ser de på muligheten for en elektrisk variant. Og etter det?
Hva som helst kan skje.
BLI MED OMBORD - PÅ VIDEO