Toyota på Tokyo Motor Show
Toyota Aqua
Toyota på Tokyo Motor Show
Toyota FCV-R
Toyota på Tokyo Motor Show
Toyota FT-EV III
Toyota på Tokyo Motor Show
Toyota Fun Vii
Toyota FT-EV III

Toyota FCV-R

Toyota FT-EV III

Toyota FCV-R

Toyota FT-EV III

Toyota FCV-R

Toyota FT-EV III

Toyota FCV-R

Toyota FT-EV III

Toyota FCV-R

Toyota FT-EV III

Toyota FCV-R

Toyota FT-EV III

Toyota FCV-R

Toyota FT-EV III

Toyota FCV-R

Toyota FT-EV III

Toyota FCV-R

Toyota FT-EV III

Toyota FCV-R

Toyota FT-EV III

Toyota FCV-R

Toyota FT-EV III

Toyota FCV-R

Toyota FT-EV III

Toyota FCV-R

Nær og fjern fremtid

Toyota forteller at de skal vise fremtidsrettede konsepter sammen med lanseringsklare produkter på Tokyo-utstillingen neste måned.

Publisert Sist oppdatert

Mest konkret er den bakhjulsdrevne sportsbilen utviklet i samarbeid med Subaru. Denne har vi hørt mye om i lang tid, og nå skal den altså endelig avdukes. Selvsagt skjer det på hjemmebane, og selvsagt vises begge på den samme utstillingen.

LES OM: Subarus lekkasjer

En annen bil som snart er klar, om ikke for Europa, så i alle fall for en del andre markeder, er Aqua (du kan lese mer om den her) som på eksportmarkeder vil gå under betegnelsen Prius-C.

Sci-Fi
Så over til de mer futuristiske.

FunVii (for Fun Vehicle interactive internet) skal visualisere Toyotas fremtidsvisjon der mennesker, biler og samfunn er knyttet sammen. Vi snakker da om kjøretøy som kommuniserer med sine omgivelser og andre trafikanter.

FCV-R (Future Toyota – Electric Vehicle III) er en hydrogendrevet brenselcellebil – en sedan i noenlunde Avensis-størrelse. Konseptbilen har plass til fire personer med bagasje og skal ha en rekkevidde på inntil 700 km.

Ifølge Toyota er den et viktig steg på veien mot kommersialiseringen av BC-biler fra 2015.

Lille FT-EV III (Future Toyota – Electric Vehicle III) er, som bokstavene antyder, en kompakt elbil. Med en lengde på 3,11 meter høres det ut som den har mye til felles med iQ.

En Li-ion batteripakke skal sørge for en rekkevidde på 105 km etter japanske syklus.

Bilutstillingen i Tokyo åpner for publikum 3. desember, og Bil-redaktør Stein Pettersen er på plass for å gi deg best mulig dekning av begivenhetene.

Powered by Labrador CMS