-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Glattis-debut for ny Dacia
Dette er ikke hverdagskost. Den nye Dacia Lodgy MPVen som skal debutere på Genève-utstillingen i mars, vil bli en potent deltaker i vinterens franske Andros is-løp.
Morsom måte å jukse-vise en stor bilnyhet på. Det er jo ingen som får vite om produksjonsbilen blir seende ut som racerbilen, men det lille vi har sett til nå av årets Dacia-deltaker i Trophée Andros, tyder på at den kommende Lodgy blir en spennende bil.
Årets sesong blir den tredje Andros-runden for Renaults Romania-partner, og akkurat som tidligere, det er egentlig ikke veldig mye Dacia her.
LES OGSÅ: Dacia på glattisen
Bilen er bygget av uavhengige racingfolk, Tork Engineering og Sodemo er to av firmaene som har deltatt. Det hele administrert av rutinerte Renault Sport Technologies.
Og det man har hatt å boltre seg med er altså neste års Dacia-debutant, en MPV som skal hete Lodgy, og en heftig 3-liters, 24-ventils V6-motor fra Nissan.
355 hestekrefter og 7.500 omdreininger (for ikke å snakke om 360 Nm ved 5.500) er litt mer enn hva Dacia vanligvis er vant til, så de finner veien gjennom en ganske spesiell seks-trinns Sadev klikk-klakk kasse. Og, selvfølgelig, firehjulsdrift.
Det skal bygges to biler. Den ene skal kjøres av Alain Prost, verdensmester i Formel 1 fire ganger og til sammen 51 F1-seire. I Andros sammenheng kom han som toer totalt både i 2009 og 2010.
Den andre bilen skal deles av hans sønn Nicolas, som har vunnet elbil-klassen i Andros de to siste årene og en god kompis, Evens Stievenart – som delte førsteplassen med Alain Prost under Superfinalen på Stade de France sist vinter.
Det første løpet går av stabelen den 3. desember i Val Thorens og det er til sammen seks runder før det hele rundes av i slutten av januar.
Andros-bilene er omgitt av et ganske strengt regelverk, så dette er også i veldig stor grad en fører serie. Men det er klart de nye Daciaene kommer til å vekke interesse – det er første gang denne karosseritypen er med.
Bilen er 4001 millimeter lang i denne versjonen, bredde er 190 cm og akselavstanden er 250 – og det stemmer nok med produksjonsmodellen når den kommer. Vekten her er 950 kg og den nøyer seg med en 25 liter stor tank. Ikke et ord om ytelsene.