-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
For slitne 17.mai-føtter
Honda har konstruert den ideelle løsningen for alle som er slitne i bena etter 17.mai-toget.
UNI-CUB er betegnelsen på denne rariteten som lar deg hvile bena mens du forflytter deg effektivt både innendørs og utendørs.
Hvem er målgruppen? tenkte vi – til vi skjønte at den er skreddersydd for de som har trasket rundt i byen en lang 17. mai. For russen måtte det jo være en drøm å få tilgang til en UNI-CUB.
Enheten har relativt kompakte mål, den er 520 mm lang, 345 mm bred og 745 mm høy. Dermed opptar den ikke stort mer plass i bredden enn en person som står oppreist, og den justerbare sittehøyden skal gjøre at man oppholder seg omtrent i øyehøyde med andre.
Man sitter på en sadel og kan bevege seg i alle retninger, takket være teknologi Honda har utviklet i forbindelse med sin menneskelige robot – Asimo. Det er førerens balanse som avgjør hvilken retning man beveger seg i, og hvor raskt.
Siden føreren kan bevege seg fritt fremover, bakover, fra side til side og diagonalt, samt raskt stoppe, kan man trygt bevege seg blant gående.
(Saken fortsetter under video)
Neste måned skal Honda innlede en testfase av UNI-CUB i samarbeid med Japans National Museum of Emerging Science. I tillegg til at den skal benyttes innendørs, skal det spesielle transportmidlet testes ut i en rekke forskjellige miljøer både i Japan og i andre land.
Noen av UNI-CUBs egenskaper er en sittehøyde på 74 til 82 cm, en hastighet på inntil 6 km/t, samt et Li-ion batteri som gir en rekkevidde på inntil 6 kilometer. Den kan ikke bare bevege seg på flatmark, men også ta seg opp stigninger så lenge underlaget er uten barrierer.
Vekten er ikke oppgitt, men Honda sier de har som målsetning at "kjøretøyet" skal få en prislapp som er overkommelig for folk flest.