-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lykan kommer
Og det dreier seg ikke om en gammel svensk salme, men om en arabisk hyperbil. Så sannsynligvis kan vi også bruke hele strofen her: Lykan kommer, Lykan går som bare f***.
For her dreier det seg endelig om avdukingen av noe som kanskje vil bli det mest eksotiske ever: Lykan, fra W Motors.
Som kjent er det først og fremst i landene rundt Gulfen man omsetter slike biler – der har de jo også veier som gjør at produsenter som Königsegg og Bugatti stadig kan sette verdensrekorder der. Så da er det jo også ganske logisk at produsenten er arabisk.
Men ikke ekstremt arabisk, for i sentrum finner vi gamle venner av BIL konsentrert rundt Alfredo Stola og hans StudioTorino.
Sist vi snakket med ham var han ivrig opptatt med konsulentarbeid hos MagnaSteyr, og han fortsatte sitt samarbeid med tyske Ruf, samtidig som han videreførte sine prosjekter i Gulfen.
LES OGSÅ: Stola med nye aktiviteter
Alt dette finner du bakt inn i Lykan, en bil vi hørte om første gang tidlig i fjor. Selskapet bak bilen hadde base i Beirut, og en av toppene i selskapet heter Ralph Debbas og er uteksaminert fra Royal College og Art med en bildesigngrad i baklommen.
Der gjorde han forresten dette Land Rover LRS prosjektet som han fikk mye heder for:
Det vi hørte da var at man tok sikte på det supreste av det supre (og det mest eksklusive av det mest eksklusive, med bare fem - eller var det sju? - eksemplarer bygd) til en pris av 2.160.000 engelske pund.
Den skulle bli drevet av en Ruf-bygget motor med Porsche-bakgrunn (sekser antakelig og ikke Rufs egen V8-enhet) på 740 hester, og ytelsesmål var 2,8 sekunder til hundre og 395 km/t.
Interiøret skulle særpreges av et enestående «verdens første fullt funksjonsdyktige holografi-display»
Dessuten fikk vi et lekkert teaser-fotografi av vidunderet.
Egentlig vet vi ikke så meget mer i dag, bortsett fra at det er frigitt bilder av den bilen som for alvor skal debutere på bilutstillingen i Dubai som åpner 5. november. Hva skal vi si – dramatisk kan vi trygt kalle den. Og kanskje la det bli med det.
Bortsett fra at noe som heter Carrozzeria Viotto også er med her - et annet tradisjonsrikt Torino-navn som man blåste nytt liv i for noen år siden.
Akkurat her er det så mange tunge navn med på prosjektet at jeg kommer til å følge utviklingen med litt større interesse enn vanlig når vi får melding om en ny våt bildrøm.
De lover oss forresten at etter denne første korte serien av modellen som skal hete Hypercar, skal det komme en serie døpt Supercar. Tilbakeholdne? Ikke akkurat.
Se en superbil bli til.