-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Tett sjukamp
SUV har til tross for størrelsen ikke alltid vært synonymt med god plass innvendig. Det har Mitsubishi Outlander og Nissan Qashqai tatt mål av seg til å gjør noe med.
Først publisert i Bil 2/3-2013.
Forrige generasjon Mitsubishi Outlander var en stor suksess. Bra plass til en overkommelig pris appellerte til snusfornuftige nordmenn med plasshunger og troen på behovet for en ekstra seterad. Nissan har også sett muligheten i dette markedet, og ved å forlenge Qashqai med 21 centimeter ga de plass til en ekstra seterad eller litt ekstra bagasjeplass.
Nå er tredje generasjon Outlander på plass. Spørsmålet er om Mitsubishi har klart å fikse noen av motforestillingene mot bilen den erstatter, samtidig som den har beholdt egenskapene som gjorde den til en vinner hos familien.
Begge disse bilene kan leveres med drift foran, eller på alle fire. Våre testbiler er firehjulsdrevne, men har mulighet til å koble denne ut og inn, samt å låse fordelingskassa.
En god del bilkjøpere mener det kan være greit å ha en ekstra seterad. Samtidig er det slik at for de fleste som faktisk trenger så mange seter, blir de fleste «vanlige» sjusetere for små. Bagasjeplass blir det nemlig sjeldent noe igjen av når alle setene er oppe.
I biler som dette er det også slik at den bakerste seteraden blir ganske trang, og ikke minst vanskelig å komme seg ut og inn av. Sånn sett blir dette først og fremst ekstraseter til kortere turer. På den annen side, både hos Nissan og Mitsubishi felles setene flatt ned i gulvet, og dermed får du bra med plass til bagasje når bilen brukes som femseter.
LES VIDERE:
- Innledning
- Mitsubishi Outlander
- Nissan Qashqai+2
- Testvurdering og poeng Mitsubishi Outlander
- Testvurdering og poeng Nissan Qashqai+2
- Vårt valg