-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Audis telt-tur
Audi tar Wörthsee-festivalen virkelig på alvor. To konsepter og 10 produksjonsmodeller skal de vise. Et telt er kanskje det mest spektakulære på deres stand.
Vi kan visst glemme at Wörthsee startet som en festival for tilhengere av de kjappeste Golfene. Hele Volkswagengruppen invaderer selskapet nå, det er vel bare Bentley og Lamborghini som holder seg unna.
Audi har en kjempestand der i år, på 2000 kvadratmeter, så vi snakker vel mer om en bilutstilling nå, enn om en rockefest med burning i bakgrunnen.
Blant det de viser er en A3 Clubsport med en 2,5 TFSI motor på 525 hk – det betyr voldsomme 212 hk/liter og det er ikke SÅ lenge siden dette var i Formel 1 territorium.
Med en vekt på 1527 kg lyder 3,6 sekunder til 100 som veldig sannsynlig og en toppfart på 310 km/t ser jeg heller ikke bort fra.
Les også: GTI Roadster - fra spill til virkelighet
Blant andre biler hat Audi også tatt med seg for eksempel Audi TT quattro sport concept eller den nye S1, en skikkelig lommeracer.
Men det som fattet vår interesse mest var et telt.
Telt til å hekte på biler med stor bakluke er ikke akkurat nytt, den norske SAAB-importøren fikk for eksempel fremstilt ganske mange slike da de første Saabene med slikt karosseri dukket opp.
Men dette Audi-teltet virker enda smartere.
Det later til å være enkelt både å feste til og demontere fra bilen, og det kan, forteller Audi, reises i løpet av syv minutter. Det er nemlig delvis pumpet opp og en innebygget luftkompressor sørger for oppstillingen.
Det er dessuten såpass solid konstruert at det holder stand mot en vindstyrke på 60 km/t. Skikkelig villmarksstoff.
Dette er vel noe vi kan kalle både en innovasjon og et framskritt?
Og veldig bra tilpasset Wörthersee. På tross av en økende jålefaktor der, er omradet fremdeles sterkt preget av camping.