-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Citigo får massasje
Skoda Citigo er på en måte havnet i Skyggenes dal. Men under Wörthersee-helgen skal en spesialversjon garantert få masse oppmerksomhet.
Citigo er på en måte den stakkars lille ungen i Skoda-familiene. Alle de andre modellene selger bedre, kanskje bortsett fra Roomster.
Kanskje var det fordi Josef Kaban syntes litt synd på den at det var denne modellen han valgte da han satte 16 Skoda lærlinger i gang med å bygge en spesialutgave til den årlige flærr&styling festivalen ved Wörthersee.
Den fikk til og med et snappy navn: Cityjet.
Egentlig var dette et møte for hardcore Golf GTI entusiaster, men det har vokst seg til å bli en fest der alle Volkswagens gatebilprodusenter viser noen av sine villeste drømmer.
Nå kan vi kanskje ikke kalle denne Citigo-utgaven for vill, men den er definitvt en drøm. Allerede for et halvt år siden planla Skoda denne innsatsen og satte seksten av selskapets lærlinger, fra en rekke forskjellige avdelinger, til å skisse, og bygge, en bil slik de kunne tenke seg å stille på Wörthersee med.
Les også: GTI Roadster - fra spill til virkelighet
Oppskriften var grei, og kanskje ikke veldig overraskende når vi vet at de er ganske unge disse folkene: Man skjærer av taket, gir den skikkelige 16-tommere og en skikkelig hekkspoiler – ser ut som den er hentet fra en Ferrari, legger på et par veltebøyler som ser veldig bra ut og doble eksosrør der bak. Ikke veldig logisk. Kanskje, for en tresylindret motor, men det ser bra ut.
At motoren er litt kraftigere, 75 i stedet for 60 hester, er imidlertid ikke på langt nær så viktig som en fancy passasjeravdeling i svart, hvitt og rødt og med et skikkelig 300 Watts anlegg med jålete innvendig LED-belysning som på disco-maner reagerer på lyden.
Og selvfølgelig er eksteriøret lakket i den blå/hvite kombinasjonen vi ser på Skodas mer sportslige innslag.
Det finnes et alvor bak dette prosjektet også. Skoda tar lærlingeoppgaven sin veldig alvorlig. De har for tiden 13 forskjellige tre- eller fire-års program. På slutten av dem går ungdommene ut med eksamen tilsvarende vår videregående, pluss spesialutdannelse innen diverse bilfag.
Og der finner man alt fra bilmekaniker og bilelektriker til Industriell logistikk. Prosjekter som denne Cityjeten er utvilsomt et skikkelig krydder på resten av studie-menyen.