-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Reklame i frontruta
Du går forbi en parkert bil. Plutselig dukker det opp en stor, rødmalt, leppe i frontruta som forteller deg hvor du bør handle babben din nå. Kan bli virkelighet snart.
Det er et fransk selskap som er døpt Street Glory Mapping som lanserer en ganske ny reklameflate.
Greia er en projektor inne i en hvilkensomhelst bil som sender et eller annet budskap opp på innsiden av bilruta. Frontruta eller bakruta eller siderutene – eller alle på en gang.
Og det er ikke slik at filmen står og går hele tiden – avspillingen kan for eksempel trigges av at noen går forbi.
Nå er det jo ikke nytt at biler er reklamebærere – mer eller mindre vellykkede budskap på siden av bilen, eller bak, eller på taket, er jo velkjent – og det virker jo egentlig ikke som den slags er regulert av noen bestemmelser.
Nye utfordringer
Men man kan jo se for seg at disse parkerte mattskivene kan brukes til andre ting også – formidle fotballkamper for eksempel, eller musikkvideoer eller drive aktiv innsamling – i stedet for at bileieren skal tigge på gata.
Men et av de store argumentene er jo at disse er mobile. Parker 100 av dem utenfor et stadion foran et stort arrangement, da kan du kjøre målrettet, tidsdefinert, budskap.
Street Glory Mappers Teaser from Street Glory Mappers on Vimeo.
Best i mørket
Selskapet med denne nyheten kommer til å kjøre med et opplegg der de installerer utstyret i en rekke biler, og så kommer de til å leie ut reklameflaten til annonsører.
Det blir altså ikke slik at du kan installere det hele selv og så terrorisere ditt eget nabolag med merkelige meldinger.
På den annen side har vel historien vist at når et opplegg som dette dukker opp tar det ikke lang tid før kopiene står i kø.