-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Plug-in fra Hyundai
Stadig flere produsenter lanserer ladbare hybrider. I Detroit står Sonata Plug-in Hybrid.
Om jeg skal prøve å rekapitulere hva som fins av ladbare hybrider i dag, så kan vi vel starte med Opel Ampera, Toyota Prius Plug-in og Volvo V60 Plug-in som har vært lengst på markedet.
Og så fortsette med Mitsubishi Outlander PHEV, Mercedes S500 Plug-in Hybrid og Audi A3 e-tron, som alle kom på markedet i fjor.
Volkswagen Golf GTE er like rundt hjørnet, og i løpet av 2015 får vi se Passat GTE, Mercedes C350 Plug-in og sikkert enda flere.
Kanskje også den nye Sonata Plug-in? Foreløpig sier bare Hyundai at den skal lanseres på utvalgte markeder i løpet av 2015.
Sonata Plug-in har en batteripakke på 9,8 kWt, og det skal holde til en elektrisk rekkevidde på cirka 35 kilometer. Det er omtrent på nivå med Mercedes C350 Plug-in, og en god del kortere enn hva Audi/VW opererer med, for ikke å snakke om hva BMW har antydet.
Drivlinjen består av en 2,0-liters bensinmotor med 154 hk samt en elmotor på 50 kW (68 hk). Maks samlet effekt er 202 hk, og kreftene sendes til forhjulene gjennom en 6-trinns automatkasse.
Basert på amerikansk standard har Sonata Plug-in Hybrid et snittforbruk på 0,25 liter per mil. Bilen skal produseres i Korea.