-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Plug-in fra Hyundai
Stadig flere produsenter lanserer ladbare hybrider. I Detroit står Sonata Plug-in Hybrid.
Om jeg skal prøve å rekapitulere hva som fins av ladbare hybrider i dag, så kan vi vel starte med Opel Ampera, Toyota Prius Plug-in og Volvo V60 Plug-in som har vært lengst på markedet.
Og så fortsette med Mitsubishi Outlander PHEV, Mercedes S500 Plug-in Hybrid og Audi A3 e-tron, som alle kom på markedet i fjor.
Volkswagen Golf GTE er like rundt hjørnet, og i løpet av 2015 får vi se Passat GTE, Mercedes C350 Plug-in og sikkert enda flere.
Kanskje også den nye Sonata Plug-in? Foreløpig sier bare Hyundai at den skal lanseres på utvalgte markeder i løpet av 2015.
Sonata Plug-in har en batteripakke på 9,8 kWt, og det skal holde til en elektrisk rekkevidde på cirka 35 kilometer. Det er omtrent på nivå med Mercedes C350 Plug-in, og en god del kortere enn hva Audi/VW opererer med, for ikke å snakke om hva BMW har antydet.
Drivlinjen består av en 2,0-liters bensinmotor med 154 hk samt en elmotor på 50 kW (68 hk). Maks samlet effekt er 202 hk, og kreftene sendes til forhjulene gjennom en 6-trinns automatkasse.
Basert på amerikansk standard har Sonata Plug-in Hybrid et snittforbruk på 0,25 liter per mil. Bilen skal produseres i Korea.