-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Åpen og heftig
I Genève lanserte Ferrari sin nye 488 GTB. Til Frankfurt har de med seg den åpne utgaven.
488 Spider er betegnelsen på nykommeren som Ferrari har sluppet de første bilder av i dag. Den erstatter den fire år gamle 458 Spider.
Spider-utgaven har det meste av teknikk og design felles med den lukkede 488 GTB, noe som blant annet innebærer en biturbo 3,9-liters V8 med 660 hestekrefter og et dreiemoment på 760 Newtonmeter.
Ferrari lover null til hundre på tre blank for begge, men 488 Spider trenger fire tideler mer for å nå 200 km/t (8,7 sekunder) og har en toppfart på 325 km/t (mot 330 km/t).
Snittforbruket skal også være identisk (har du råd til en bil som denne, er du neppe opptatt av bensinpriser og -forbruk) – 1,14 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 260 gram per kilometer.
Ferrari lover også at vridningsstivheten er identisk i de to modellene.
Taket består av to seksjoner som foldes bakover og forsvinner under et deksel i løpet av 14 sekunder.
For å sørge for maksimal komfort når man kjører åpent, kan vindavviseren i glass stilles i tre nivåer. Når man kjører lukket kan glasset kjøres ned så man får full glede av Ferraris karismatiske motorbrøl.
Debut i Frankfurt i september betyr trolig at de første eierne får sin bil levert før sommeren 2016.