-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Audi spisser SQ5
Audi lanserer SQ5 TDI Plus. Pluss-tegnet står for mer effekt og kulere design.
Audi SQ5 TDI Plus lanseres i Tyskland i oktober og kommer til Norge i løpet av høsten.
Den vanlige Audi SQ5 TDI har en treliters TDI-motor med 313 hestekrefter og et dreiemoment på 650 Newtonmeter.
I Plus-versjonen har man hentet ut 340 hester (+ 27) og 700 Newtonmeter (+ 50) ved å øke ladetrykket. Dermed barberes aks-tiden (0-100) med et tidel, til 5,1 sekund.
Snittforbruk og CO2-utslipp er identisk for de to – med 0,66 l/mil og 174 g/km.
Sportsdiff
Som i alle S-modeller leveres kreftene til alle fire hjørner via et avansert Quattro-system. Men for første gang i Q5-familien er det montert en sportsdifferensial på bakakselen for å fordele kreftene optimalt mellom hjulene.
Apropos hjul – SUV-en har 21-tommers felger med dekk i dimensjon 255/40 R21. Felgene er lakkert i sort høyglans, og samme finish er benyttet på speilhus, dørhåndtak, takspoiler og diffuser.
Baksetene kan reguleres i lengderetningen for å gi fleksibilitet for maks baksetekomfort eller et størst mulig bagasjerom.
Dører og armlener er trukket i skinn, og setene i nappaskinn med diamantmønster i sølvtråd.
Papegøye-inspirert
På toppen av dette tilbyr Quattro GmbH en pakke med betegnelse «Audi exclusive selection macaw blue» i et opplag begrenset til 100 eksemplarer.
Disse er lakkert i macaw (ara papegøye) blå perleeffekt og setene er i sort nappa med blå kontrastsømmer som matcher lakkfargen.
Denne pakken fordyrer spesialutgaven med 12.000 euro i Tyskland, der SQ5 TDI Plus har en prislapp på €67.700.
- Jeg kan bekrefte at vi vil ta inn denne modellen til Norge, og at det kommer Plus-utgaver av flere Audi-modeller i tiden fremover, sier informasjonssjef Marius Tegneby hos Harald A. Møller. Foreløpig er ikke de norske prisene klare for SQ5 TDI Plus.
Her finner du priser og data for en ordinær Audi SQ5 TDI