-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Audi spisser SQ5
Audi lanserer SQ5 TDI Plus. Pluss-tegnet står for mer effekt og kulere design.
Audi SQ5 TDI Plus lanseres i Tyskland i oktober og kommer til Norge i løpet av høsten.
Den vanlige Audi SQ5 TDI har en treliters TDI-motor med 313 hestekrefter og et dreiemoment på 650 Newtonmeter.
I Plus-versjonen har man hentet ut 340 hester (+ 27) og 700 Newtonmeter (+ 50) ved å øke ladetrykket. Dermed barberes aks-tiden (0-100) med et tidel, til 5,1 sekund.
Snittforbruk og CO2-utslipp er identisk for de to – med 0,66 l/mil og 174 g/km.
Sportsdiff
Som i alle S-modeller leveres kreftene til alle fire hjørner via et avansert Quattro-system. Men for første gang i Q5-familien er det montert en sportsdifferensial på bakakselen for å fordele kreftene optimalt mellom hjulene.
Apropos hjul – SUV-en har 21-tommers felger med dekk i dimensjon 255/40 R21. Felgene er lakkert i sort høyglans, og samme finish er benyttet på speilhus, dørhåndtak, takspoiler og diffuser.
Baksetene kan reguleres i lengderetningen for å gi fleksibilitet for maks baksetekomfort eller et størst mulig bagasjerom.
Dører og armlener er trukket i skinn, og setene i nappaskinn med diamantmønster i sølvtråd.
Papegøye-inspirert
På toppen av dette tilbyr Quattro GmbH en pakke med betegnelse «Audi exclusive selection macaw blue» i et opplag begrenset til 100 eksemplarer.
Disse er lakkert i macaw (ara papegøye) blå perleeffekt og setene er i sort nappa med blå kontrastsømmer som matcher lakkfargen.
Denne pakken fordyrer spesialutgaven med 12.000 euro i Tyskland, der SQ5 TDI Plus har en prislapp på €67.700.
- Jeg kan bekrefte at vi vil ta inn denne modellen til Norge, og at det kommer Plus-utgaver av flere Audi-modeller i tiden fremover, sier informasjonssjef Marius Tegneby hos Harald A. Møller. Foreløpig er ikke de norske prisene klare for SQ5 TDI Plus.