-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Honda parer mc og bil
Dette er en av de nyhetene vi virkelig gleder oss til i Frankfurt. Hondas lille Bike-Meets-Car flip.
Det er morsomt når vi får denne type innblikk i et designstudios virkelige liv.
Hvert år lanserer Honda et ganske virkelighetsfjernt designtema, som de forskjellige studioene da konkurrer om å «vinne».
Målet med konkurransene er på Honda-prek «å inspirere kreativiteten som en enhet» - samme for meg, så lenge resultatet blir slik som disse bildene antyder.
Honda Project 2&4 Powered by RC213V heter fenomenet, og navnet er jo ganske opplagt når man ser hvor mange motorsykkelelementer som også er bakt inn i denne.
Ikke underlig når vi får høre at denne gangen var det motorsykkeldesignerne i Asaka-studioet som jobbet frem dette konseptet sammen med bildesignerne i Wako. Begge ligger rett i nærheten av Tokyo, der vi jo vet at kreativiteten er litt villere enn i resten av verden.
Inspirasjonen er visstnok først og fremst Hondas Formel 1 bil som vant Mexico i 1965, men inne i konseptet dukker det opp masse mc-relaterte finesser.
Et flytende førersete for eksempel, helt i midten mellom akslene, og med fri utsikt ned til grusen som spruter mellom beina.
Et knøttlite ratt som er montert på en rattstamme som ikke kommer i veien for noe og som bærer et gjennomsiktig instrumentpanel, slik at resultatet blir at føreren ser veien foran uten at noe kommer i veien for sikten.
Og for riktig å legge vekt på mc-forbindelsene – en eventuell passasjer vil oppdage at hun (sannsynligvis) er plassert i noe langt der ute som nærmest kan sammenlignes med en sidevogn.
Öhlins demperne har også motorsykkelassosiasjoner, for ikke å snakke om motoren. Den kommer rett fra en RC213V – forhåpentlig litt nedtrimmet siden den konkurrerte i MotoGP for noen år siden, ellers blir den nok ikke særlig kjørbar.
182 cm er bredere enn de fleste motorsykler, men lengden på rett over 3 meter, og høyden på under en meter, er veldig akseptabelt. For ikke å snakke om vekten: 405 kg.
Like ved at den også kan registreres som motorsykkel.