-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny USA-Passat
Volkswagen USA avduket i går en oppdatert Passat. Det var neppe bilen som interesserte de fremmøtte mest.
Etter avsløringen om manipulering av utslipp i helgen, var det virkelig tøft gjort av Volkswagen å kjøre denne lanseringen som planlagt.
Riktig nok var ikke verken den nye merkesjefen, Herbert Diess, eller sjefen for forskning og utvikling, Heinz-Jakob Neusser til stede ved seansen, selv om de sto på den opprinnelige listen. De hadde vel andre saker å ta fatt i.
Men bilen var det god anledning til å bli nærmere kjent med. Selv om navnet er det samme, er den amerikanske Passat en helt annen bil enn den som selges i Europa. Selvsagt større.
Den er designet for amerikanske smak, og den bygges ved Volkswagens anlegg i Chattanooga, Tennessee.
Facelift
Selv om Volkswagen USA omtaler 2016-modellen som ny, dreier det seg om en lettere facelift på bilen som hadde sin debut på Detroit-utstillingen i 2011.
Litt ny kosmetikk, nye farger og stoffer, nytt utstyr på komfort- og sikkerhetsfronten. Og for første gang i USA kan den leveres i en sportslig R-Line innpakning.
Mens vi i Europa kan velge og vrake i drivlinjer, selges den amerikanske Passaten med tre alternativer – en 1,8-liters TSI turbo bensinmotor, en 2,0-liter TDI (som nok blir satt på vent inntil videre) og en 3,6-liters VR6 – sistnevnte med 280 hk, og alle med DSG automatgir som standard.
Rimeligste Passet i USA koster 22.440 dollar mens innstegsprisen i Norge er kr 340.600.