-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Nå kommer endelig Edge
Den er populær i USA, og det har lenge ligget i kortene at Edge også skal lanseres i Europa. Nå skjer det endelig.
Allerede i 2006 kunne vi fortelle om en massiv kampanje for å markedsfører Edge i USA. Så viktig var modellen der at de sved av 100 millioner dollar i en omfattende lanseringskampanje.
I 2013 ble en ny Edge vist i konseptform, og sommeren 2014 kunne Ford fortelle at Edge skulle selges i Europa som en av tre modeller i Fords SUV-program i tillegg til Kuga og den kompakt EcoSport som kommer til høsten.
Salgsklar
Nå forteller Ford Motor Norge at de er klare til å ta imot bestillinger på Edge. Den får en startpris på 600.000 kroner, noe de hevder er meget konkurransedyktig i dette segmentet.
De første bilene kommer til norske forhandlere på forsommeren, mens de første kundene får sin Edge levert noen måneder senere.
Edge-programmet består av utstyrsmodellene Titanium og Sport, med 2-liters turbodieselmotor med henholdsvis 180 og 210 hestekrefter i kombinasjon med det intelligente firhjulsdriftsystemet AWD.
180-hesteren har 6-trinns manuell girkasse, mens 210-hesteren har Fords Powershift dobbeltclutch automatgirkasse.
Godt utstyrt
Ifølge Ford er det som i første rekke utmerker seg ved nye Edge et meget omfattende standardutstyrsnivå.
Edge Titanium har blant annet Navigasjon med SYNC 2 og 8’’ touchskjerm, parkeringssensorer foran og bak, ryggekamera og 19’’ aluminiumsfelger, cruisekontroll med intelligent hastighetsbegrenser, filskift-varsler med filskift-assistanse og Active City Stop med fotgjengeroppdagelse som standard.
På komfortsiden inkluderer standardutstyret blant annet nøkkelfritt system, automatisk bakluke med håndfri åpning/lukking, oppvarmet frontrute og ratt og aktiv støykontroll.
Utstyrsnivået Sport kommer i tillegg med 20’’ alufelger, adaptiv styring, sportsunderstell og Sony Navigasjon med Premium Sound System. Til begge modellene kan kundene dessuten velge fra en rikholdig liste av tilleggsutstyr.
Optimistisk
- Prognosene for det globale SUV-markedet er fortsatt vekst i årene fremover, og vår målsetting er å ha et modellprogram som dekker bredden og øker vår andel av SUV-salget, fastslår Geir Haugaard, markedsdirektør hos den norske Ford-importøren.
- Ett av våre sterkeste kort i denne konkurransen er Fords intelligente AWD kombinert med en høy grad av komfort, de dynamiske kjøreegenskapene som er en del av Fords DNA, og moderne sikkerhetskonstruksjoner og sikkerhetsutstyr.
- Kundenes etterspørsel etter SUV-er og firehjulsdrevne biler er så stor at vi planlegger å introdusere fem nye kjøretøy i SUV- og crossover-markedet i løpet av de neste tre årene, røper Haugaard avslutningsvis.
I vår lanseringskalender kan du se hvilke modeller som kommer inneværende år.