-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Morgenklubben
Ford Mondeo Vignale får en god start i denne familiebil-duellen, men Skoda Superb har noen ess oppi ermet.
Først publisert i Bil 2/3-2016.
La oss kalle det «morgenfaktoren». Tenk deg en vintermorgen, bilen står parkert utendørs og du har ikke verdens beste tid på deg før du må være på veien. Jobb, skole, levering av barn, julehandel.
Hvor komfortabel, eller ikke-komfortabel, gjør bilen deg i en slik situasjon?
Hvor ille er det å sette seg inn i en iskald bil, og hvor fort kan man få roen og varmen i kupeen?
Det er «morgenfaktoren».
Skoda Superb har en god morgenfaktor. Et varmeapparat som fungerer tilfredsstillende, og setevarmere som er både raskere og varmere (men ikke akkurat stekeplatevarm) enn Ford Mondeo.
Den store kupeen må nok ha litt tid til å varmes opp, men luftedyser i baksetet hjelper.
Superb klarer likevel ikke slå Mondeo på morgenfaktor. For det første har test-Mondeoen vår, som Ford har hatt i flere tiår, varmetråder i frontruta.
Du aner ikke hvor behagelig dette er før du har prøvd det. Jeg utfordrer hvem som helst til å påstå at det er en funksjon de aldri får bruk for. Jeg tror de lyver.
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon
- Testdata
- Poeng