-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Morgenklubben
Ford Mondeo Vignale får en god start i denne familiebil-duellen, men Skoda Superb har noen ess oppi ermet.
Først publisert i Bil 2/3-2016.
La oss kalle det «morgenfaktoren». Tenk deg en vintermorgen, bilen står parkert utendørs og du har ikke verdens beste tid på deg før du må være på veien. Jobb, skole, levering av barn, julehandel.
Hvor komfortabel, eller ikke-komfortabel, gjør bilen deg i en slik situasjon?
Hvor ille er det å sette seg inn i en iskald bil, og hvor fort kan man få roen og varmen i kupeen?
Det er «morgenfaktoren».
Skoda Superb har en god morgenfaktor. Et varmeapparat som fungerer tilfredsstillende, og setevarmere som er både raskere og varmere (men ikke akkurat stekeplatevarm) enn Ford Mondeo.
Den store kupeen må nok ha litt tid til å varmes opp, men luftedyser i baksetet hjelper.
Superb klarer likevel ikke slå Mondeo på morgenfaktor. For det første har test-Mondeoen vår, som Ford har hatt i flere tiår, varmetråder i frontruta.
Du aner ikke hvor behagelig dette er før du har prøvd det. Jeg utfordrer hvem som helst til å påstå at det er en funksjon de aldri får bruk for. Jeg tror de lyver.
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon
- Testdata
- Poeng