-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Pickup på E-Klasse
Fremdeles er Mercedes-pickupen sikkert et år unna, minst. Her har du et unikum du kan kose deg med i mellomtiden.
På jakt etter noe helt annet, så dukker et tilbud som er vanskelig å si nei til opp fra en bilforhandler i Køge, Danmark. (For øvrig der jeg pleide å kjøpe mine Multiplaer, siden de ikke ble importert til Norge).
Se spionbilder av Mercedes X-Klasse
Hos Bilhuset Laursen har de altså denne helt utrolige bilen. Ikke bare er den ganske spesiell i utformingen, den er også påført en lakk som ser ut som en virkelig prikk over i’en.
Egentlig burde jeg kjenne den, men jeg hadde helt glemt et tysk karosserifirma som heter Binz.
Fremdeles driver de med chassisforlenging, eller de bygger om biler til spesielle formål, men da gjerne såpass siviliserte formål som seksdørs limousiner eller forlengede G-Klasser. Jeg tror det er lenge siden de bygde pickup helt «over the top».
Da de gjorde det bygde de åpenbart ikke mange av dem heller. Laursen-annonsen forteller at det ble bygget tre av dem, og at denne stammer fra 1999.
Den er basert på en E280 stasjonsvogn som er forlenget med nesten 74 cm. Dermed har vi fått den modellen Binz døpte Pickup Long Version XL.
Her kan du lese mer om Mercedes' pickup
Utgangspunktet var åpenbart «full pakke», automat, sort skinn, parkeringssensorer (kanskje spesielt nyttig nå) og alt mulig ekstrautstyr.
Dessuten ser den jo ganske praktisk ut. Alu-gulvet på planet ser ut som det tåler en trøkk, og railene langs siden ser ut som skikkelig feste for surrestropper.
Det som er overraskende er at en så spesiell bil som dette åpenbart er blitt brukt flittig. Det oppgis faktisk at den har gått 238.000 km.
Dessuten skal den ha kostet 139.200 DM da den var ny (noen som husker Mark?). Prisen nå er danske kroner 174.900.