Mercedes-Benz E-Klasse Cabriolet: E-klasse uten tak - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
57 bilder i galleri
E-klasse uten tak
Dette er bilen vi gjerne vil på sommertur med: Nye Mercedes-Benz E-Klasse kabriolet.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2018).

Twitter RSS
bsgif

Å, som jeg gleder meg til sommeren. I skrivende stund er det riktignok solskinn, men temperaturen sliter med å vippe over på den riktige siden av frysepunktet.

Og som om lengselen etter t-skjorte-dager ikke er stor nok, kommer Mercedes her med en skikkelig sommerfristelse: Nye E-klasse kabriolet.

Vi kjenner allerede til E-klasse coupé, så hvordan kabriolet-utgaven av Mercedes’ elegante storbil ville se ut kom neppe til å sjokkere noen.

Men det er gledelig å se bilen i sin endelige form. Dette er en av årets flotteste sommerbiler, garantert.

Dette blir den femte modellen i E-klasse-programmet, etter sedan, stasjonsvogn, All Terrain og coupé.

Sammenlignet med sedan-versjonen, er E-klasse kabriolet senket 15 millimeter. Mercedes vil naturligvis påstå at dette er for å gi mer kjøreglede, men en bil som dette vil nok være best med den superkomfortable luftfjæringen som er å finne i hele E-klasse-utvalget.

Komfortabelt er også interiøret. Med samme layout og finish som i øvrige E-klasser – men med enda lekrere luftedyser debutert i E-klasse coupé – er dette et sted å tilbringe mange timer av gangen.

Det betyr mulighet for mye skinn, masser av gadgets og flere kryss i ekstratutstyrslista enn en lørdag på bingohallen.

E-klasse er Mercedes’ mest avanserte bil, og alle støttestystemer du finner i andre E-klasser, finner du også i karbioleten. For første gang er også firehjulsdrift tilgjengelig til E-klasse kabriolet.

Og nei, du må ikke ha det kremhvite interiøret du finner i bildegalleriet her – det er nok mer California enn Hordaland.

Mange vil hevde at kabrioleter er meningsløse i kalde Norge. Dette er selvsagt vrøvl, og med varmluftsdyser i nakkestøtten og Mercedes’ egne løsning for å redusere vindstøy i kabinen har minimumstemperaturen for cab-glede sunket ytterligere.

Med blå himmel og sol er jeg sikker på at man kan kjøre komfortabelt med et én-sifret antall varmegrader i lufta. Klimaanlegget i E-caben har også automatisk veksling mellom «taket på-modus» og «taket av-modus».

Og skulle man feige ut, er cab-taket ekstra isolert. Taket er bygget etter samme spesifikasjoner som det på S-klasse cabriolet, og tar 20 sekunder å felle opp eller ned – i hastigheter inntil 50 kilometer i timen.

Både diesel- og bensinmotorer blir tilgjengelig i E-kabrioleten, og 9-trinns automatgir er standard. En E-klasse med cabriolet og V6-bensinmotor hadde absolutt løftet tilværelsen i sommer.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: