-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Den tredje Insignia
Så langt har vi møtt nye Insignia i to versjoner. Her kommer den tredje. Den kan godt bli bestselgeren her i landet.
Insignia-salget ble doblet fra 2013 til 2014 da modellen fikk en facelift samtidig som Country Tourer ble lansert. Stasjonsvogner med off-road- look er populære i Norge, selv om stasjonsvognsalget generelt har vært for nedadgående de siste årene.
Opel har vist oss nye, lekre Insignia-utgaver med tilnavn Grand Sport (sedan) og Sports Tourer (stasjonsvogn), men her er den tredje varianten som godt kan ende opp som bestselger i Norge – Insignia Country Tourer.
Kjent oppskrift
Oppskriften har vært benyttet i en årrekke, Subaru Outback, Volvo XC70 / Cross Country og Audi Allroad var blant pionerene, men etter hvert er det mange som tilbyr slike løsninger – ikke minst i den rikholdige Volkswagen-familien.
Sammenlignet med stasjonsvognen Sports Tourer får Country Tourer noe ekstra bakkeklaring, plastbeskyttelse i nedre regioner foran, langs sidene og bak, samt større hjul med høyere profil enn den mer sportslige stasjonsvognen.
Som sin forgjenger vil den også få et interiør som viderefører temaet fra eksteriøret.
Kan bli bestselger
I går fortalte vi at Opel Norge gjør valget enklere for kundene ved bare å tilby ett utstyrsnivå – Premium. Vi kan regne med det samme vil gjelde for Country Tourer når den kommer inn i programmet mot slutten av året.
Da dagens Country Tourer ble lansert for tre år siden var et viktig argument at man fikk en velutstyrt bil med diesel, automat og firehjulsdrift til under 500.000 kroner.
Vil du ha Insignia sedan eller stasjonsvogn med firehjulsdrift må du opp i store motorer og priser på rundt 600.000. Vi får håpe Opel Norge har en drivlinje i ermet som kan gjøre nye Country Tourer like attraktiv som forgjengeren.
Totalt er det ifølge OFV registrert 7545 nye Insignia i Norge fra lanseringen i 2009 og ut 2016. Lanseringsåret ble det registrert hele 2015 Insignia mens det i bunnåret 2016 kun ble satt norske skilter på 231 nye biler.