-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny generasjon Polo
En av verdens mest populære småbiler er i dag vist frem i ny drakt. Her er Polo generasjon seks.
Over 14 millioner eksemplarer gjør Polo til en av verdens mest solgte småbiler. Så populær at segmentet den tilhører ofte omtales som Polo-klassen.
Det er Toyota Yaris som er bestselger i segmentet i Norge, foran elbilen Renault Zoe og med Polo på tredjeplass, ifølge data fra OFV.
Selv om designen er helt ny, er du aldri i tvil om hvilken familie bilen tilhører. Det er jo typisk Volkswagen å gå forsiktig frem med hensyn til design ved generasjonsskifter.
Strukket
Det kommer passasjerene til gode i form av ekstra plass, men vel så imponerende er økningen på 25 prosent i bagasjerommet. 351 liter er bare 29 mindre enn kapasiteten i en Golf.
Volkswagen har laget en tabell der de sammenligner Polo VI med forgjengeren, og samtidig mot Golf IV som gikk ut av produksjon i 2003. Her fremkommer det hvor godt plassen i nye Polo er utnyttet.
SammenligningHi-tec
Og du kan bytte ut de tradisjonelle instrumentklokkene med andre generasjon virtuell cockpit.
Satser ungt
Polo GTI lanseres samtidig med de øvrige modellene – nå får den en toliters TSI-motor med 200 hester.
Det kommer bensinmotorer med effekt fra 65 til 200 hester (GTI), men VW tilbyr også dieselvarianter med 80 eller 95 hester, samt en 1,0 TGI som går på naturgass som er populært i stadig flere markeder.
For Norges del vil utvalget i første omgang bestå av følgende varianter når de første bilene kommer til landet i slutten av november:
Motorer og girkasserMotor | Girkasse |
1.0 MPI – 65 hk | Man. 5 |
1.0 TSI – 95 hk | Man. 5 / DSG 7 |
1.0 TSI – 115 hk | Man 6 / DSG 7 |
2.0 TSI – 200 hk | Man 6 / DSG 7 |
Data i mm | Polo Mk. 6 (2017) | Polo Mk. 5 (2009) | Golf Mk. 4 (1997) |
Lengde | 4,053 | 3,972 | 4,149 |
Bredde | 1,751 | 1,682 | 1,735 |
Høyde | 1,446 | 1,453 | 1,439 |
Aksel | 2,564 | 2,470 | 2,511 |
Sporvidde F | 1,525 | 1,463 | 1,513 |
Sporvidde B | 1,505 | 1,456 | 1,494 |
Takhøyde F | 1,019 | 1,004 | 1,014 |
Takhøyde B | 964 | 943 | 955 |
Bagasjerom | 351 | 280 | 330 |