-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Dårlig skjult hemmelighet
Mens den er inne i sitt siste leveår har Cayenne tatt over som Porsches bestselger. Hva skjer?
Her ser du en nesten umaskert Porsche Cayenne av tredje generasjon, og den lette kamuflasjen antyder at bilen snart skal ut i offentlig lys. Trolig får publikum første anledning til å se den på bilutstillingen i Frankfurt i september.
Vi fortalte det meste om tredje generasjon Cayenne i februar i forbindelse med bilder tatt i Lappland.
Men siden den gang har det skjedd en radikal endring i registreringstallene – Cayenne er nå for første gang på lenge Porsches bestselger. Den posisjonen har Macan innehatt de siste årene.
I første halvår er det registrert 103 nye Cayenne, mot 87 Macan, 59 Panamera og 41 stykk 911.
Og titter vi litt bak tallene oppdager vi at 101 av de nye Cayennene er ladbare hybrider.
Den varianten er nemlig blitt den mest gunstige etter avgiftsomleggingen fra nyttår.
Når hestekrefter ikke lenger utløser avgifter, spiller det ingen rolle om bilen har en samlet effekt på 416 hester så lenge den har et CO2-forbruk etter NEDC-standarden på 79 gram per kilometer.
Mot rekordår
Vi har tidligere fortalt om rekordlang venteliste på ny Panamera – også den med ladbar hybrid drivlinje, så det er liten tvil om at Porsche-salget går mot nye høyder.
Hittil i år er det registrert 321 nye biler, en økning på 25,9 prosent samme periode i fjor.
Tredje generasjon Cayenne kommer trolig på markedet rundt årsskiftet, og for de norske forhandlernes del får vi håpe den ladbare hybriden er med i første lanseringsrunde.