-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er neste generasjon Cayenne
Ifølge våre kilder skal en ny generasjon Cayenne presenteres i løpet av 2017. Her er bilen på test hos broderfolket.
Mange Porsche-entusiaster ristet på hodet da Porsche lanserte sin første SUV sent i 2002, men Cayenne ble raskt Porsches bestselger i de fleste markeder.
I Norge økte Porsche-salget fra 23 biler i 2003 til 56 i 2004, men det var først da dieselutgaven ble lansert noen år sendere at Cayenne-salget virkelig tok av her. Og enda bedre ble det da andre generasjon kom på markedet i 2010.
Pop med SUV
Salget av Cayenne har vært stabilt høyt de siste årene, og selv om Macan har overtatt som bestselger, ble det ifølge OFV registrert 133 nye Cayenne i 2016, mot 186 Macan. Det totale Porsche-salget var 417 biler, så SUV-ene sto for 3/4 av totalen.
Et nytt løft følger trolig neste år, for da er tredje generasjon Cayenne på plass. Sannsynligvis får den sin verdenspremiere på bilutstillingen i Frankfurt til høsten, mens de første bilene kommer til Norge ved årsskiftet.
Enda lettere
Tredje generasjon Cayenne skal bygges på VW-gruppens MLB SUV-plattform. Denne benyttes allerede i nye Audi Q7 og Bentley Bentayga og vil også finne veien til neste generasjon Touareg og Lamborghinis kommende Urus.
Plattformen benytter en kombinasjon av aluminium, karbonfiber og høyfast stål som sørger for lav vekt uten at det går på bekostning av stivhet og stabilitet. Dagens Cayenne er cirka 200 kg lettere enn første generasjon, men etterfølgeren blir slanket ytterligere.
Designmessig henter nye Cayenne detaljer fra Panamera Sport Turismo Concept og lillebror Macan. Interiøret blir helt nytt og vil få mye til felles med nye Panamera som ble lansert i 2016.
Trolig vil Cayenne som i dag tilbys med V8 bensinmotorer samt V6 turbomotorer for bensin og diesel. Den norske favoritten blir med stor sannsynlighet en ladbar hybrid som kombinerer en V6 bensinmotor med elmotorer.