-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ny innsikt fra Honda
Honda viser en ny Insight på Detroit-utstillingen. Selv om den betegnes som en prototyp, kan vi love at den vil skille seg dramatisk fra forgjengerne, både designmessig og teknisk.
Sammen med Toyota var Honda en av hybrid-pioneren. Deres revolusjonerende tredørs Insight var første hybrid ut da den kom på markedet i USA i 1999. Da hadde riktig nok den Corolla-baserte Priusen eksistert i to år, men kun i Japan. Den kom til USA først i 2000.
I 2009 kom en langt mer praktisk modell i form av Insight generasjon to, og da startet salget i Europa og Norge også.
Designmessig hadde Insight en del fellestrekk med Prius – blant annet «såpestykke-formen» og den delte bakruten. Men Insight var en mild hybrid med svak elmotor som ikke kunne måle seg med Prius (generasjon 3) når det kom til forbruk og utslipp.
I 2009 ble det ifølge OFV registrert 177 nye Insight i Norge, og året etter kom det 173. Men så dalte salget til 108 stykker i 2011, 12 i 2012 og de 20 siste i 2013 før modellen forsvant helt fra statistikken.
Men nå vil Honda prøve seg igjen. I Detroit står en Insight Prototype, og for første gang ser den ut som en normal bil. Her er det mye moderne Accord å spore.
Og Honda lover også at den har en topp moderne drivlinje som de omtaler som «tredje generasjon av Hondas ‘sterke’ hybridteknologi».
Foreløpig ingen detaljer om hva det innebærer annet at den har en 1,5-liters bensinmotor med Atkinsons cycle, en kraftig elmotor og Li-ion batteripakke. Vi regner med den vil få en samlet en effekt på drøye 200 hk med relativt lik fordeling fra bensin- og elmotor.
De sier heller ikke om den blir ladbar – noe som i så fall kunne gjøre modellen aktuell for Norge hvis de finner ut at den skal selges utenfor USA.
Honda lover klasseledende innvendig plass, moderne infotainment med 8-tommers berøringsskjerm og elektroniske hjelpemidler som støtter deg i vanskelige situasjoner.
Bilen skal bygges ved Hondas anlegg i Indiana, sammen med Civic og CR-V.
Den skal på markedet i løpet av 2018 og blir da femte modell i Hondas elektrifiserings-program som fra før omfatter Clarity Fuel Cell, Clarity Electric, Clarity Plug-in Hybrid og en ny Accord som snart lanseres.