-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Her er Kona Electric
Denne bilen er det mange som venter på. Her får du nyttige detaljer om Kona Electric.
Du kan se Kona hos din Hyundai-forhandler, men ikke versjonen som frister flest nordmenn. Kona Electric skal nemlig debutere på Genève-utstillingen neste uke, men nå har Hyundai sluppet viktig informasjon – med unntak av prisen.
Bilen kombinerer to egenskaper som er raskt voksende – den er en kompakt SUV og den har elektrisk drivlinje. Dessuten ser den kul ut, og mulighetene for individualisering er til stede.
Kona Electric skal leveres med to alternative drivlinjer og ditto tilhørende batteripakker.
Basisversjonen har en motor på 135 hestekrefter og en batteripakke på 39,2 kWt som skal holde til en rekkevidde på 300 kilometer etter den nye, og mye strengere, WLTP-standarden.
Den gjør null til hundre på 9,3 sekunder og har en toppfart på 167 km/t. På vanlig strømnett lader du den hjemme i løpet av 6 timer og 10 minutter, men om du kjører innom en hurtiglader med 100 kW hastighet fyller du batteriene til 80 % kapasitet i løpet av 54 minutter.
Ønsker du mer krefter og lengre rekkevidde kan du velge utgaven med kraftigere motor og større batteripakke. Da får du 204 hestekrefter og en batterikapasitet på 64 kWt – nok til en rekkevidde på inntil 470 kilometer.
Toppfarten er den samme, men akselerasjonen går nå unna på 7,6 sekunder. Som ved standard batteripakke kan du lade den 80 prosent i løpet av 54 minutter på hurtiglader, mens du på en hjemmelader trenger 9 timer og 40 minutter fra tom til full.
Kona Electric har alt du forventer å finne av sikkerhetsutstyr på en moderne bil. Den måler 418 x 180 x 157 cm over en akselavstand på 260 cm. Bagasjerommet har en kapasitet på 332 liter med ladekabelen på plass.
Vi regner med å få flere detaljer om leveringstid og priser i Genève neste uke.