-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Fremtiden har startet i Ungarn
Audi har startet produksjon av elmotorer ved anlegget i Györ, Ungarn. Fabrikken blir en viktig brikke i Audis omstillingsprosess.
Audi har bygget biler og motorer i Ungarn i snart 25 år. Nå skal anlegget lede an i utviklingen av fremtidens drivlinjer.
Selskapet har investert et tosifret millionbeløp i euro. Fabrikken med et areal på 8500 kvadratmeter er bygget opp i løpet av et år og skal sysselsette 100 personer i startfasen.
Produksjonskapasiteten er fra oppstart 400 elmotorer om dagen, men denne skal gradvis trappes opp. De 100 arbeiderne jobber i dag kun ett skift, men snart skal ytterligere 30 ansettes for å drifte tre skift.
Det benyttes ikke tradisjonelle samlebånd, men «produksjonsøyer» der robotiserte kjøretøy frakter motorene rundt til de forskjellige arbeidsstasjonene.
Første bil som får glede av de nye motorene er e-tron som benytter to av dem, en på hver aksel. Selve bilen skal bygges i Belgia.
Audi Ungarn er en viktig brikke for konsernet. I fjor ble det produsert nesten to millioner motorer her, fordelt på seks ulike bensinmotorer og tre dieselvarianter med effekter fra 86 til 639 hestekrefter.
6000 ansatte bygger hver dag 9000 motorer for 32 ulike fabrikker i Volkswagen Gruppen.
I tillegg produseres TT (inkludert TTS, TTRS) i begge karosseriformer, samt A3 Cabriolet og Sedan her. Totalt sysselsetter Audi Ungarn 12.300 medarbeidere, og de er blant Ungarns største selskaper når det gjelder omsetning og eksport.