-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Fremtiden har startet i Ungarn
Audi har startet produksjon av elmotorer ved anlegget i Györ, Ungarn. Fabrikken blir en viktig brikke i Audis omstillingsprosess.
Audi har bygget biler og motorer i Ungarn i snart 25 år. Nå skal anlegget lede an i utviklingen av fremtidens drivlinjer.
Selskapet har investert et tosifret millionbeløp i euro. Fabrikken med et areal på 8500 kvadratmeter er bygget opp i løpet av et år og skal sysselsette 100 personer i startfasen.
Produksjonskapasiteten er fra oppstart 400 elmotorer om dagen, men denne skal gradvis trappes opp. De 100 arbeiderne jobber i dag kun ett skift, men snart skal ytterligere 30 ansettes for å drifte tre skift.
Det benyttes ikke tradisjonelle samlebånd, men «produksjonsøyer» der robotiserte kjøretøy frakter motorene rundt til de forskjellige arbeidsstasjonene.
Første bil som får glede av de nye motorene er e-tron som benytter to av dem, en på hver aksel. Selve bilen skal bygges i Belgia.
Audi Ungarn er en viktig brikke for konsernet. I fjor ble det produsert nesten to millioner motorer her, fordelt på seks ulike bensinmotorer og tre dieselvarianter med effekter fra 86 til 639 hestekrefter.
6000 ansatte bygger hver dag 9000 motorer for 32 ulike fabrikker i Volkswagen Gruppen.
I tillegg produseres TT (inkludert TTS, TTRS) i begge karosseriformer, samt A3 Cabriolet og Sedan her. Totalt sysselsetter Audi Ungarn 12.300 medarbeidere, og de er blant Ungarns største selskaper når det gjelder omsetning og eksport.