-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Vanskelig helg for Påverud
Marcus Påverud og teamkamerat Ivan Pareras fra Spania fikk en helg med mye motgang under sesongfinalene i GT4 European Series på Nürburgring.
Begge førerne pådro seg «drive through»-straffer i løpene, og dermed ble det ikke bedre enn 22. plass på lørdag og 17. plass på søndag.
– For å være helt ærlig har dette vært en ordentlig dritthelg. Vi slet med å få bilen til å fungere på banen under trening og kvalifisering, men likevel kunne det blitt plasseringer blant de 10-12 beste i begge løpene. Men det nytter ikke når vi begge klarte å pådra oss straff og måtte kjøre sakte gjennom pit-lane, noe som gjorde at vi tapte masse tid, sier Marcus Påverud.
Lørdag var det Ivan Pareras som fikk straff for å ha ligget for nær konkurrenten foran da starten gikk. Søndag ble Marcus straffet for å ha satt bestenotering i en sone av banen der det var gulflagg. Det var for øvrig hele 12 biler som fikk straff for samme forseelse.
– Jeg vet at man skal ta hensyn til gulflagg, men når 12 biler blir straffet for å ha kjørt (etter dommernes mening) ørlite grann for fort i en lang sone av banen der det er gulflagg i en av svingene, blir dette nesten latterlig og gjør ikke annet enn å ødelegge for alle. Men nå er løpet kjørt og sesongen avsluttet, og jeg er mer opptatt av å tenke framover på det som eventuelt skal skje neste år, sier Marcus.
18-åringen fra Lier er stadig en av de yngste i et mesterskap som i 2018 har vært et av Europas tøffeste bilsportmesterskap. Ambisjonen er å kunne avansere til raskere klasser i GT-racing og på sikt få en mulighet til å bli profesjonell racerfører.
– Marcus er veldig ung og har vært en «rookie» i dette mesterskapet. I denne første sesongen har hovedsaken vært å lære, og med det som utgangpunkt har resultatene egentlig vært oppsiktsvekkende og langt bedre enn vi hadde forventet. Vi håper at vi skal kunne jobbe videre med Marcus også i 2019 og være med på å videreutvikle ham som utøver, sier teamsjef Ingo Leipert i Leipert Motorsport, det tyske teamet som har driftet Mercedesen til Marcus gjennom sesongen.
Akkurat som i Formel 1 er det også «silly season» i GT4-racing, der mange team jobber med å sikre sjåfører for neste sesong. Mange har vært nysgjerrige på Marcus og tatt kontakt for å høre hva som er planene neste sesong.
– Alt er egentlig helt åpent. Å fortsette i GT4-mesterskapet er det mest interessante, fordi det gir muligheter videre oppover i systemet med GT3 og på sikt kanskje også en mulighet til å kjøre 24 timers på Le Mans, som er min store drøm, sier Marcus.
– Jeg har trivdes veldig godt i Leipert-teamet, men forventer også at AMG Mercedes, som har bygget bilen, er villige til å videreutvikle og oppgradere bilen slik at den blir konkurransedyktig også neste år.
– Totalt sett har sesongen vært mye bedre enn forventet, for jeg hadde aldri trodd at jeg skulle stå på pallen allerede i min første GT-sesong. Klasseseier og 8. plass med Lamborghini i 24-timersløpet i Barcelona har også vært en av årets store opplevelser og oppturer, sier Marcus Påverud.
I bladet Bil nummer 11-2017 som kommer til uken kan du lese en stor artikkel om Marcus Påverud.