Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mercedes-AMG med nytt innsteg

Når Mercedes-AMG nå lanseres sin første modell basert på nye A-Klasse, startet de litt mer forsiktig enn sist.

Publisert Sist oppdatert

De hadde en A 45 basert på forrige generasjon A-Klasse, men med en prislapp på drøye 800.000 kroner var og er den et sjeldent syn på norske veier. 360 hester og 450 Newtonmeter er jo også i overkant av hva vi trenger med maks motorvei-hastighet på 110 km/t.

Men det er neppe norske kunder som har vært utslagsgivende for at de nå starter litt mer moderat.

A 35 4Matic blir første AMG-utgave basert på den nye A-Klassen. Den kan nok få en mer spiselig prislapp med norske avgifter, men noe volumselger blir ikke denne heller.

Den firesylindrede toliteren varter opp med 306 hester og du får et maks dreiemoment på 400 Newtonmeter.

Firehjulsdrift og avansert elektronikk sørger for å få kreftene effektivt ned i asfalten – null til hundre går unna på 4,7 sekunder.

Det er bare en fattig tidel mer enn A 45 kunne skryte av, og toppfarten er de samme 250 km/t.

Standard girkasse er en 7-trinns dobbel clutch automat med manuelle overstyringsmuligheter.

– Med den nye A 35 opprettholder vi vårt merkes dynamiske kjøreegenskaper i alle detaljer og tilbyr kjøredynamikk på nivå med dagens A45, sier Tobias Moers, toppsjef for Mercedes-AMG.

Dermed er listen lagt for en ny generasjon A 45 4Matic som vil følge senere – den må jo bli vesentlig kjappere enn forgjengeren for å overgå sin lillebror.

Powered by Labrador CMS