-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Penger forkorter ikke alltid ventetiden
Det er ikke bare elbil-hungrige nordmenn som må finne seg i lang ventetid. Det samme gjelder et knippe multimillionærer.
I kveld er det Europa-premiere for den nye superbilen til Bugatti – Divo – i Paris. Et knippe journalister og potensielle kunder var invitert til den eksklusive avdukingen.
Nå var jo ikke dette noen verdensdebut – de ivrigste var nok i Monterey for å ta en titt på drømmebilen sin for en måneds tid siden. Men i kveld debuterte den altså på hjemmebane.
Bilen er basert på Chiron, men har ifølge Bugatti fått endret sin karakter i enda mer sportslig retning – uten at det har gått på bekostning av Bugattis høye krav til komfort og luksus.
Den åtteliters W16 motoren på 1500 hester er tunet for å gjøre bilen så kjøreglad som mulig, spesielt på svingete veier. Det samme gjelder chassis og aerodynamikk.
Divo er 35 kg lettere enn en standard Chiron, mens den leverer 90 kg mer marktrykk. Den laterale akselerasjonen er på hele 1,6g og toppfarten er «begrenset» til 380 kilometer i timen.
Dersom tennene dine nå løper i vann, må jeg dessverre skuffe deg. Bugatti avslutter sin pressemelding med å fortelle at den lille serien på 40 eksemplarer – hvert med en prislapp på 5 millioner euro – ble solgt umiddelbart idet presentasjonen startet.
Men tro ikke at penger løser alt her i livet – bilen skal produseres fra 2019 ved Bugattis hovedkvarter i Molsheim, Alsace, men ingen kan parkere sitt eksemplar i garasjen før tidligst i 2020.
Med andre ord – ventetiden er på nivå med den nordmenn som venter på en elbil med lang rekkevidde må finne seg i.