-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Renault oppdaterer Kadjar
Renault foretar en midtlivs-oppgradering av sin mellomstore SUV. Men det mangler en viktig brikke for å oppnå suksess i Norge.
Renault Kadjar utgjør et ubetydelig innslag på den norske SUV-statistikken. Hittil i år er det ifølge OFV registrert 77 stykker av dem, ned fra 147 samme periode i fjor.
Og det blir neppe særlig mer vind i seilene når den «nye» modellen lanseres – den mangler nemlig en viktig kombinasjon: firehjulsdrift og automatgir.
Det skyldes selvsagt at markedet for firehjulsdrift er meget begrenset i resten av Europa – det er primært Norden og Alpe-landene som ønsker slike løsninger.
Skal du ha 4x4 må du velge dieselmotor med 150 hester, og denne leveres bare i kombinasjon med 6-trinns manuell girkasse. Det samme gjelder om du nøyer deg med samme motor og forhjulsdrift.
Er du derimot fornøyd med drift på forhjulene er muligheten langt flere. Da kan du få samme motor i en 115-hesters utgave hvor du kan velge mellom manuell girkasse eller 7-trinns automat.
I tillegg kan du velge mellom to nyutviklede bensinmotorer, begge med turbo og et slagvolum på 1,3 liter.
De leveres i effekter på 140 og 160 hestekrefter med dreiemoment på henholdsvis 240 og 260 Newtonmeter (270 Nm med automat) og kan kombineres med automatisk eller manuell kasse.
Ellers er det kosmetiske detaljer i eksteriør og interiør som skiller nykommeren fra den utgående modellen, som for eksempel nye lykter og ny grill.
Innendørs har den fått en ny skjerm og nye betjeningsorganer. I tillegg byr setene på flere reguleringsmuligheter for økt komfort.
Multimedia-systemet er oppdatert med R-Link 2 som inkluderer speiling av smarttelefon samt kompatibilitet med Apple Car Play og Android Auto.
På tross av begrensede utvendige mål er Kadjar en familievennlig SUV med 20 cm bakkeklaring, et bagasjerom med kapasitet på 527 liter og mange praktiske oppbevaringsrom.