-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Her er Cayenne Coupé
Cayenne er på mange måter modellen som gjorde at Porsche kunne fortsette å bygge sportsbiler.
Porsche gikk fra å være nisjeprodusent til å bli volumprodusent da de satte i gang produksjonen av Cayenne.
I dag står de to SUV-ene, Cayenne og Macan, for majoriteten av selskapets omsetning og inntjening, men Porsche har likevel opprettholdt sin status som sportsbilprodusent, blant annet gjennom tung satsing på motorsport verden rundt.
Det Porsche gjorde med Cayenne var unikt. De klarte nemlig å legge typisk Porsche DNA inn i en stor SUV egnet for familiebruk. Derfor har Cayenne vært unik gjennom tre generasjoner, og derfor er Macan ulik alle biler den konkurrerer med.
Men nå skal Porsche inn i en ny nisje der andre har et forsprang. BMW startet ballet for over ti år siden med sin X6, mens Mercedes og Audi har kommet etter med sine SUV coupéer de siste årene. Og alle har toppversjoner med M-, AMG- og RS-logoer.
Jeg er ikke det minste i tvil om at Porsche vet hva de går til, og at de vil få eiere av nevnte konkurrenter til å sikle etter en Cayenne coupé.
Hvis det nå er den betegnelsen de velger å bruke.
Så uvørent maskert eksemplaret på bildene er, tar det neppe lang tid før den skal vises offentlig – Genève i mars kanskje?
Som fetter Audi Q8 har heller ikke Cayenne coupé en ekstremt skrånende takbue, så baksetet vil ikke være blottet for komfort om man ikke er over middels lang i overkroppen. Bagasjekapasiteten vil selvsagt bli påvirket, men heller ikke den i alvorlig grad.
Som vi ser av de kraftige bremsene og de to doble eksosrørene så er dette toppmodellen med turbomatet V8.
Nå har våre fotografer tidligere observert testbiler med mildere motorisering, så det er ikke sikkert man må sikte på øverste hylle for å få en Cayenne coupé.
Dieselmotorer er trolig ikke noe tema her, men det spiller jo ingen rolle for Norge så lenge vi får tilgang til ladbare hybrider, og de kan du regne med kommer i denne varianten også.
En batterielektrisk SUV ligger også i planene, men det blir en helt ny modell som skal selges parallelt med Cayenne.
Les også: