-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Her kommer Audis nye muskel-SUV
Her er ferske bilder av det mest muskuløse medlemmet av Audis SUV-familie.
Audi viste sin nye Q8 i Kina for noen måneder siden, men toppmodellen er fortsatt en godt bevart hemmelighet. Automedia har kommet over denne, både i vanlig trafikk og på Nordsløyfa hvor den svidde av gummi.
Q8 er Audis første SUV med coupé-aktig tak, og den blir en direkte konkurrent til BMW X6 og Mercedes GLE Coupé. Toppmodellen RS Q8 som vi ser på bildene her, utfordrer modellene fra BMW M og Mercedes-AMG.
Lite er skjult på denne testbilen, og det kan tyde på at den er nær produksjonsklar. Kamuflasjen dekker bare front, sider og hekk – akkurat de deler av biler som vil skille seg ut fra en ordinær Q8.
Som tilfellet er med RS Q3 hopper Audi bukk over en S-variant og går direkte til RS også med Q8.
I fronten ser vi tydelig bikube-mønsteret i grillen, samtidig som støtfangeren har mer aggressiv design med store luftinntak og et elegant formet inntak i bunnen som strekker seg tvers over hele fronten.
Når dørene er kamuflert er det bare fordi denne modellen skal utstyres med sideskjørt som visuelt senker den nærmere asfalten. Og i høye hastigheter blir bakkeklaringen ekstra lav, noe som besørges av den pneumatiske fjæringen som blir standard i RS Q8.
Hjulhusene er bredere for å få plass til fetere dekk, og store bremseskiver med 6-pots calipere på framhjulene sørger for at stoppegenskapene matcher kreftene.
Legg merke til at den diskrete spoileren over bakluka er innsnevret på midten – dette er faktisk for å gi mer downforce i høye hastigheter.
Det mest markante innslaget i hekken er likevel de elliptiske eksosåpningen med plass nok til å slippe ut eksos og masse godlåt.
Motoren er den samme som i fetter Lamborghini Urus – en fireliters V8 biturbo med en effekt på hele 650 hestekrefter. Quatttro firehjulsdrift og S tronic automat er standard.