-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Her kommer Audis nye muskel-SUV
Her er ferske bilder av det mest muskuløse medlemmet av Audis SUV-familie.
Audi viste sin nye Q8 i Kina for noen måneder siden, men toppmodellen er fortsatt en godt bevart hemmelighet. Automedia har kommet over denne, både i vanlig trafikk og på Nordsløyfa hvor den svidde av gummi.
Q8 er Audis første SUV med coupé-aktig tak, og den blir en direkte konkurrent til BMW X6 og Mercedes GLE Coupé. Toppmodellen RS Q8 som vi ser på bildene her, utfordrer modellene fra BMW M og Mercedes-AMG.
Lite er skjult på denne testbilen, og det kan tyde på at den er nær produksjonsklar. Kamuflasjen dekker bare front, sider og hekk – akkurat de deler av biler som vil skille seg ut fra en ordinær Q8.
Som tilfellet er med RS Q3 hopper Audi bukk over en S-variant og går direkte til RS også med Q8.
I fronten ser vi tydelig bikube-mønsteret i grillen, samtidig som støtfangeren har mer aggressiv design med store luftinntak og et elegant formet inntak i bunnen som strekker seg tvers over hele fronten.
Når dørene er kamuflert er det bare fordi denne modellen skal utstyres med sideskjørt som visuelt senker den nærmere asfalten. Og i høye hastigheter blir bakkeklaringen ekstra lav, noe som besørges av den pneumatiske fjæringen som blir standard i RS Q8.
Hjulhusene er bredere for å få plass til fetere dekk, og store bremseskiver med 6-pots calipere på framhjulene sørger for at stoppegenskapene matcher kreftene.
Legg merke til at den diskrete spoileren over bakluka er innsnevret på midten – dette er faktisk for å gi mer downforce i høye hastigheter.
Det mest markante innslaget i hekken er likevel de elliptiske eksosåpningen med plass nok til å slippe ut eksos og masse godlåt.
Motoren er den samme som i fetter Lamborghini Urus – en fireliters V8 biturbo med en effekt på hele 650 hestekrefter. Quatttro firehjulsdrift og S tronic automat er standard.