-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Her kommer Audis nye muskel-SUV
Her er ferske bilder av det mest muskuløse medlemmet av Audis SUV-familie.
Audi viste sin nye Q8 i Kina for noen måneder siden, men toppmodellen er fortsatt en godt bevart hemmelighet. Automedia har kommet over denne, både i vanlig trafikk og på Nordsløyfa hvor den svidde av gummi.
Q8 er Audis første SUV med coupé-aktig tak, og den blir en direkte konkurrent til BMW X6 og Mercedes GLE Coupé. Toppmodellen RS Q8 som vi ser på bildene her, utfordrer modellene fra BMW M og Mercedes-AMG.
Lite er skjult på denne testbilen, og det kan tyde på at den er nær produksjonsklar. Kamuflasjen dekker bare front, sider og hekk – akkurat de deler av biler som vil skille seg ut fra en ordinær Q8.
Som tilfellet er med RS Q3 hopper Audi bukk over en S-variant og går direkte til RS også med Q8.
I fronten ser vi tydelig bikube-mønsteret i grillen, samtidig som støtfangeren har mer aggressiv design med store luftinntak og et elegant formet inntak i bunnen som strekker seg tvers over hele fronten.
Når dørene er kamuflert er det bare fordi denne modellen skal utstyres med sideskjørt som visuelt senker den nærmere asfalten. Og i høye hastigheter blir bakkeklaringen ekstra lav, noe som besørges av den pneumatiske fjæringen som blir standard i RS Q8.
Hjulhusene er bredere for å få plass til fetere dekk, og store bremseskiver med 6-pots calipere på framhjulene sørger for at stoppegenskapene matcher kreftene.
Legg merke til at den diskrete spoileren over bakluka er innsnevret på midten – dette er faktisk for å gi mer downforce i høye hastigheter.
Det mest markante innslaget i hekken er likevel de elliptiske eksosåpningen med plass nok til å slippe ut eksos og masse godlåt.
Motoren er den samme som i fetter Lamborghini Urus – en fireliters V8 biturbo med en effekt på hele 650 hestekrefter. Quatttro firehjulsdrift og S tronic automat er standard.