-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Helgens største idrettsprestasjon!
Dennis Olsen ble i helgen historisk da han som første nordmann var med på laget som vant det legendariske 12-timersløpet på australske Mount Panorama i Bathurst.
Det var årets første løp i Intercontinental GT Challenge som inneholder fem løp på like mange kontinenter.
Team Norway og Young Professional Porsche-fører Dennis Olsen delte bil med australske Matt Campbell som har tilsvarende posisjon som Dennis hos Porsche, og Dirk Werner, en erfaren Porsche-fører.
Teamet Earl Bamber Motorsport tilhører Porsche-fører Earl Bamber fra New Zeeland.
12-timersløpet er en klassiker som har vært kjørt i årevis, og hele 38 biler i ulike klasser stilte til start.
Matt Campbell satte syvende beste tid under kvalifiseringen slik at teamet hadde et godt utgangspunkt for løpet.
Dirk Werner kjørte de første passene og holdt hele tiden tritt med lederbilene. Dennis tok over som andremann og gjorde ikke en eneste feil i sitt doble pass. Han kjørte til sammen rundt fire timer i løpet, og snaue halvannen time før slutt kjørte han inn i depotet som leder.
Porsche-teamet monterte fire nye hjul og fylte tanken proppfull slik at det skulle holde frem til målgang. Matt Campbell gjorde det han beskriver som sitt livs løp på siste etappe og hadde blant annet et par rå forbikjøringer på en bane hvor det er svært vanskelig å ta seg forbi.
Den ene forbikjøringen ble sett nærmere på av dommerne etter racet, men de fant ikke bevis for at han hadde gjort noe ureglementert. Dermed ble seieren bekreftet.
Det er første gang Porsche har vunnet det tradisjonsrike løpet, så Dennis har i helgen vært med på en historisk prestasjon hvor han virkelig har fått vist seg frem fra sin aller beste side. Seieren betyr også at teamet leder serien.
Bilen Dennis og kollegene kjørte var 2018-utgaven av Porsche 911 GT3 R, så til neste løp som kjøres på Laguna Seca i slutten av mars, stiller de i ny bil med bedre kjøreegenskaper, samt perfeksjonert aerodynamikk og kinematikk.
– Ufattelig! Dette ene ordet beskriver egentlig alt. Vi har alle jobbet målbevisst mot seier, men til slutt måtte Matt sørge for at vi fikk den i det aller siste stintet. Hvordan han kjempet seg til seieren var fantastisk. Jeg kan ikke ennå forstå hva jeg har vært med på, det må nok få synke litt inn, sier Dennis etter seieren.
Christian Krognes var også på plass som fabrikkfører for BMW-teamet Walkenhorst. Men dessverre for Christian måtte teamet bryte med tekniske problemer allerede i løpets første time slik at Hamar-gutten ikke fikk kjørt en eneste meter.
Vi får håpe han kommer sterkere tilbake i neste løp, for Christian er også en meget dyktig fører.
Den tredje nordmannen som var påmeldt til løpet, Einar Thorsen, fikk heller ikke kjørt annet enn trening. Hans Marc I bil krasjet snaue to timer ut i løpet da de hadde tilbakelagt 44 runder.