-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nye Cayenner med plugg
Porsche lanserer nå en ny generasjon ladbare hybrider i Cayenne-familien. Det kan bety salgsboost.
Om man bare leser OFV-statistikken kan det se ut som den norske Porsche-importøren har gått på en skikkelig smell. Så langt i år er det registrert bare 211 nye Porscher mens tallene for samme periode i fjor var 441. En nedgang på 52 prosent.
Det største stupet finner vi for Cayenne hvor det kun er registrert 27 biler hittil i år, mot 108 i samme periode i fjor. Det blir det endringer på utover høsten, for nå kommer Cayenne-modellene nordmenn står på venteliste for å skaffe seg.
Vi snakker selvsagt om de ladbare hybridene, Cayenne Turbo S E-Hybrid i begge karosseriformer, samt den mer «folkelige» Cayenne E-Hybrid. Begge drivlinjen blir tilgjengelige i Porsche Cayenne samt i årets nykommer, Cayenne Coupé.
Cayenne Turbo S E-Hybrid blir i begge karosseriformer toppmodellen med en samlet effekt på 680 hestekrefter og et dreiemoment på hele 900 Newtonmeter.
Bensinmotoren er en 4-liters V8 med 550 hk, mens en elektrisk motor integrert i den 8-trinns Tiptronic automatkassen sper på med ytterligere 100 kW (136 hk). Dermed kan du ta deg til hundre i løpet av 3,8 sekunder og videre til en toppfart på 295 km/t.
Rekkevidde på ren eldrift er oppgitt til 40 kilometer mens snittforbruk – her bruker Porsche av en eller annen årsak NEDC-tall – er oppgitt til 0,37 liter på mila. WLTP-verdiene vil gi en del kortere rekkevidde og høyere snittforbruk.
For dem som aksepterer en akstid på 5,1 og toppfart på 253, kommer det også mer moderate utgaver med betegnelse Cayenne E-Hybrid.
Disse kombinerer en V6-motor med den samme elmotoren, for en samlet effekt på 462 hk og et dreiemoment på 700 Nm. Oppgitt el-rekkevidde er 43 km.
Men bilen som virkelig har skapt ventelister hos Porsche det siste året er Taycan hvor den norske importøren er oppe i 2800 forhåndsreservasjoner når de første utleveringene starter mot slutten av 2019. Den offisielle debuten skjer i Frankfurt neste måned.