-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Nye Cayenner med plugg
Porsche lanserer nå en ny generasjon ladbare hybrider i Cayenne-familien. Det kan bety salgsboost.
Om man bare leser OFV-statistikken kan det se ut som den norske Porsche-importøren har gått på en skikkelig smell. Så langt i år er det registrert bare 211 nye Porscher mens tallene for samme periode i fjor var 441. En nedgang på 52 prosent.
Det største stupet finner vi for Cayenne hvor det kun er registrert 27 biler hittil i år, mot 108 i samme periode i fjor. Det blir det endringer på utover høsten, for nå kommer Cayenne-modellene nordmenn står på venteliste for å skaffe seg.
Vi snakker selvsagt om de ladbare hybridene, Cayenne Turbo S E-Hybrid i begge karosseriformer, samt den mer «folkelige» Cayenne E-Hybrid. Begge drivlinjen blir tilgjengelige i Porsche Cayenne samt i årets nykommer, Cayenne Coupé.
Cayenne Turbo S E-Hybrid blir i begge karosseriformer toppmodellen med en samlet effekt på 680 hestekrefter og et dreiemoment på hele 900 Newtonmeter.
Bensinmotoren er en 4-liters V8 med 550 hk, mens en elektrisk motor integrert i den 8-trinns Tiptronic automatkassen sper på med ytterligere 100 kW (136 hk). Dermed kan du ta deg til hundre i løpet av 3,8 sekunder og videre til en toppfart på 295 km/t.
Rekkevidde på ren eldrift er oppgitt til 40 kilometer mens snittforbruk – her bruker Porsche av en eller annen årsak NEDC-tall – er oppgitt til 0,37 liter på mila. WLTP-verdiene vil gi en del kortere rekkevidde og høyere snittforbruk.
For dem som aksepterer en akstid på 5,1 og toppfart på 253, kommer det også mer moderate utgaver med betegnelse Cayenne E-Hybrid.
Disse kombinerer en V6-motor med den samme elmotoren, for en samlet effekt på 462 hk og et dreiemoment på 700 Nm. Oppgitt el-rekkevidde er 43 km.
Men bilen som virkelig har skapt ventelister hos Porsche det siste året er Taycan hvor den norske importøren er oppe i 2800 forhåndsreservasjoner når de første utleveringene starter mot slutten av 2019. Den offisielle debuten skjer i Frankfurt neste måned.