-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Gemballa på nye eventyr
Nå kommer det noen tegninger fra Gemballa som antyder at vi har en ny hyperbil på gang. Gemballa kan i hvert fall skryte på seg at de er etablerte og har gjort dette før.
Gemballa er et av de snekkerfirmaene jeg gjerne stikker innom når jeg er på de kanter. Og siden de bor i Porsche/Mercedes-land, og ved foten av Leonberg med deler av gamle Solituderingen rett utenfor døren, er det et ganske fristende lunchmål når jeg har litt tid.
Det er alltid umulig å vite hva det er man vil møte der. Riktignok er det hele basert på Porsche – jeg har sett alt fra Cayenne via Cayman til Carrera GT der, men plutselig dukker det opp en Mercedes-McLaren SLR, en McLaren MP4-12C eller en Ferrari Enzo.
I sommer sendte de ut en profiltegning av noe som så ganske dramatisk ut, og nå har de fylt på med et par renderinger til. Meldingen i juni var at de planla en gjennomført super-sportsbil, med krefter godt på nordsiden av 800 hk.
Samtidig som Steffen Korbach, Gemballa-eier, la til at de lette etter finansiering for prosjektet.
I den førjuls-hilsenen som kom nå er de fremdeles i en finansieringsfase, men det følger enda flere detaljer.
For det første viser skissene at i den siste versjonen har de droppet noen av Zenvo-henvisningene.
Bilen er blitt mykere med flere kurver på et lenger karosseri med et par store scoop på bakre stolpe, og så ser det ut som en flerlags spoiler der bak, mens den foran ligger godt under fronten.
Ikke et ord om hvilken motor, bortsett fra at Korbach også mener at «den siste rene sportsbilen her i verden skal høres og lukte bensin.»
Ikke alle moderne trender er kule sier han, og tenker kanskje på strøm?
Han snakker om state-of-the art drive- og aero teknologi. Og lover at det blir ikke antydninger av hybrid. Men med en planlagt nulltihundre på under 2,5 og til 200 på ca. 6,5 sekunder, blir det åpenbart ganske mye luft som skal pumpes inn gjennom de to sidescoopene.
Vi kan helt sikkert regne med mengder av lettvekt og en ganske nøktern interiør-stil.
La oss håpe de får det til. Selv om det har vært en stund siden jeg besøkte dem sist er det litt trygt å vite at folk som disse finnes og at som regel er det bare å stikke innom.