-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
En sprekere Puma
Ford lanserte i sommer sin nye Puma crossover. Her testes toppmodellen på Nürburgring.
Med Puma vekker Ford til live en betegnelse de benyttet for noen tiår siden, men i en helt ny innpakning. Puma deler plattform med Fiesta, og den vil også benytte noen av de samme drivlinjene.
Her er toppmodellen, Puma ST, knipset under testing på Nordsløyfa. Bildene avslører at bilen er senket og gjort litt bredere enn standardutgaven. Og det er liten tvil om at oppsettet også er mer sportslig – legge merke til at innerhjulet bak løftes i heftig kurvekjøring.
Vi ser også at bilen får doble eksosrør og sportslig hjulutrustning.
ST-utgaven av nye Fiesta drives av en 1,5-liters turbo treer med 200 hester og et dreiemoment på 290 Newtonmeter, og samme drivlinje vil benyttes i Puma ST som gjør null til hundre på rundt seks sekunder.
Andre oppgraderinger inkluderer valgfrie kjøremodi slik at man kan velge mellom sport og komfort. Det blir spennende å se i hvilken grad Ford greier å balansere disse egenskapene i bilen.
Standardutgaven av Puma får en mild hybrid drivlinje med 155 hester og norsk pris fra 275.800 kroner. Puma ST vil nok nærme seg 400.000 med norske avgifter.
Det er Fords fabrikk i Craiova, Romania som skal produsere nye Puma, side om side med den eksisterende Ecosport.
En rekke produsenter har kastet seg på bølgen av kompakte SUV-er, og blant Pumas konkurrenter vil vi finne Hyundai Kona, Mazda CX-3, Honda HR-V og Volkswagens nye T-Cross for bare å nevne en håndfull.