-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Konseptbil for geimere
Racing på skjerm begynner, som vi har sett, å bli seriøs virksomhet. Så seriøs at bilfabrikker som Mazda stiller med egne konseptbiler når det skal spilles.
Det er noen store greier som heter World Tour in Gran Turismo Sport.
Den er sågar støttet av FIA, så da er det per definisjon Seriøst. Og serien avsluttes med en stor finale.
Årets er nettopp avviklet i Monaco. Der er det både individuelle konkurranser, landskamper og – ikke minst – merke-cuper.
Ikke mindre enn 12 merker har sine egne lag. Her kan du gå inn på siden deres og få et inntrykk av hvor stort dette egentlig er.
Av en eller annen grunn var det ingen nordmenn i finalen – eneste nordifra kom fra Finland! Og, av en eller annen grunn, det var bare hankjønn der.
Men for øvrig fra alle verdens kanter. Også fra Japan som faktisk også stilte med forslag til egen bil.
Det var Mazda som fyller 100 neste år og som for det første kunne fortelle at fra 2020 skal de bli offisiell sponsor for Gran Turismo Sport.
Det betyr blant annet at de kommer med egen «bil». De viste i hvert fall skisse av noe de kalte Mazda RX-Vision GT3 Concept. En hårete videreutvikling av den Vision-bilen de viste i Tokyo 2015.
Verken designeren, Julien Montousse som kommer fra Mazdas USA, eller Kazunori Yamauchi, mannen som lager spillet, ville fortelle hvor tett en spillversjon lå opp til de skissene som ble vist. Men begge bekreftet at spillskaperne hadde begynt å modellere bilen nå.
Men vi kan nok regne med at den blir seende litt annerledes ut. Dersom GT3-bilen skal kunne utnytte aero-mulighetene maksimalt er det nok noen dimensjoner som må endres her.
Denne vil ikke bli den første Mazdaen i spillet. Det er en firedørs Mazda6 der ute, eller Atenza Gr. 3 som den heter her.
Men denne kvalifiserte ikke til fabrikk-konkurransen i år.
De regner med et helt annet oppmøte i neste års finaler. «Vi vil at dette skal bli en bil som geimerne virkelig ønsker å kjøre», sa Montousse.