-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
VW Golf GTI
Det hyler i dekk og skinner i brede smil – årets store GTI-test leverte varene og avslørte forskjellene.
Skal Golf GTI sammenfattes med bare ett ord, er lettkjørt det som dukker først opp. Dette er en bil som hvem som helst kan sette seg inn i, og etter bare noen minutter kjøre helt brukbare rundetider med. Selv om du gjør de dummeste ting så rydder chassis og litt elektronikk opp på en enkel måte. Selvsagt er det mulig å gå over grensene, men de er usedvanlig tøyelige i Golf GTI.
I sportsoppsett får du også litt hjelp til ekstra puffing i eksosanlegget hver gang DSG-kassa slenger inn et nytt gir, og bruker du hendlene bak rattet kan du selv også være med på å skape litt av den magien.
Elektronikken hjelper deg også godt ute på veien. XDS+ er en elektronisk differensialbrems som benytter det elektroniske stabilitetsprogrammet (ESC) til å bremse hjul på begge aksler i innersving for å gi best mulig grep.
Du må riktignok ratte litt mer i Golf enn i Focus, men nye Golf GTi har for første gang progressiv styring som standard. Det betyr 2,1 omdreininger på rattet for å oppnå fullt styreutslag.
Innvendig har Volkswagen fortsatt å dyrke frem rutemønsteret som har fulgt GTI-modellen helt fra første generasjon kom på banen. Setene er gode, og ryddigheten som nå kombineres med den store, bevegelsesfølsomme skjermen skaper en fin balanse mellom det moderne og det tradisjonelle.
Diskresjon er jo for mange en fin ting, men etter vår mening kunne faktisk Volkswagen tatt det litt lenger ut med GTI enn den klassiske røde stripen i fronten, vi snakker tross alt om en Golf til en halv million kroner. Kanskje er det slik at de sparer litt til R-versjonen.
Skal du kjøpe GTI-bil med fornuft er det nok likevel i denne skuffen det er naturlig å havne – en kommende klassiker og en bil hele familien kan ha glede av.
LES VIDERE:
Innledning
Alfa Romeo Giulietta QV
Ford Focus ST
Volkswagen Golf GTI
Hyundai Veloster Turbo
Nissan Juke Nismo
Subaru BRZ og Toyota GT86
Testvurdering og poeng Alfa Romeo Giulietta QV
Testvurdering og poeng Ford Focus ST
Testvurdering og poeng Volkswagen Golf GTI
Testvurdering og poeng Hyundai Veloster Turbo
Testvurdering og poeng Nissan Juke Nismo
Testvurdering og poeng Subaru BRZ
Testvurdering og poeng Toyota GT86