-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Tekniske data
Hvor sikker?
Middels sikkerhet, ifølge svenske Folksams statistikk over virkelige ulykker, og middels er ikke mye å skryte av når de fleste biler i statistikken er eldre konstruksjoner.
To av fem stjerner i Euro NCAP-kollisjonstest er dårligere enn snittet for klassen. Spesielt er bena utsatt.
Kollisjonspute på førersiden fra starten, på begge sider fra 1995.
Bjelker i dørene.
Beltejustering foran.
Høytmontert bremselys.
Hodestøtter bak mot pristillegg.
ABS-bremser tilleggsutstyr (8500 kr) på GS/GLS fra 1995, standardutstyr på alle utgaver fra 1997.
Accent 1995
Motor: 1,3 liter/82 hk. 118 Nm v/3000 omdr. 12 ventiler.
Toppfart: 174 km/t. 0-100 km/t: 12,8 sek. Forbruk: 0,61 liter/mil.
1,5 liter/90 hk. 130 Nm/3000 omdr. 12 ventiler. Toppfart: 176 km/t. 0-100 km/t: 11,7 sek. Forbruk: 0,67 liter/mil.
Lengde/bredde/høyde: 410-410/162/149 cm .
Akselavstand: 240 cm.
Bagasjevolum: Kombikupé: 346 liter. Sedan: 303 liter.
Egenvekt: 955-1005 kg.
Dekk: 155/80SR13
Fra år til år
1994: 4-dørs sedan fra november. 1,3 liter/82 hk og 1,5/90 hk, sistnevnte også med automatgear. 3- og 5-dørs kombikupé fra desember. Skrapet Special-utgave, normal LS og mer påkostet GLS.
1996: Sedan kuttes ut. 1,5-motor bare med automat. Effekt på 1,3 liter ned fra 84 til 75 hk.
1997: 1,5 automat forsvinner og erstattes av 1,3 automat med 84 hk. ABS-bremser blir standardutstyr i alle versjoner.
1998: Lettere ansiktsløftning.
1999: Ny, litt større Accent.