-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Logan for storfamilien
Dacia Logan går sin seiersgang på nye markeder og er på to år solgt i over 300.000 eksemplarer. Nå dobles utvalget.
Det er Logan MCV som nå supplerer den eksisterende sedanen som ble lansert i 2004, den såkalte 5000-bilen. I produksjonslandet Romania er bilen en gigantisk suksess, noe som illustreres av en markedsandel på 42 %.
Men Logan produseres også på andre markeder, noe steder også med Renault-logo. I tillegg til Dacias hjemland finnes det fabrikker i Russland, Colombia, Marokko. Snart følger også Iran før samlebåndene starter i India og Brasil neste år.
Logan MCV har en akselavstand på 2,90 meter – 27 centimeter lenger enn sedanen. Total lengde på bilen er 4,45 meter mens den er 1,64 meter høy (uten rails). Det gir i følge produsenten god plass og enkel adkomst for 7 voksne personer fordelt på tre seterader.
Selv med 7 om bord er bagasjekapasiteten 200 liter. Klappes tredje seterad ned, øker denne til 700 liter og med bare to om bord kan du laste inn hele 2.350 liter. Interiøret er fleksibelt og bakdørene er todelt asymmetrisk i forhold 1/3 og 2/3.
De samme tre motorene som tilbys til sedanen kommer også til Logan MCV. Det vil si 1,4-liter på 75 hk, 1,6-litere på 90 eller 105 hk samt dieselalternativet – en 1,5-liters commonrail som yter 70 hk og har et maks dreiemoment på 160 Nm fra 1.700 omdreininger.
Det er ingen planer om å selge Logan-modellene i Norge, til det er suget fra de 42 markedene hvor den allerede er representert alt for stort. Og mindre blir det neppe i årene fremover.