Audi TT RS Coupé
Foto: Carparazzi©
Audi TT RS Coupé
Foto: Carparazzi©
Audi TT RS Coupé
Foto: Carparazzi©
Audi RS5
Foto: Carparazzi©
Audi RS5
Foto: Carparazzi©
Audi TT RS Coupé
Foto: Carparazzi©
Audi RS5
Foto: Carparazzi©
Audi RS5
Foto: Carparazzi©
Audi RS5
Foto: Carparazzi©
Audi A5 Cabriolet
Foto: Carparazzi©
Audi A5 Cabriolet
Foto: Carparazzi©
Audi A5 Cabriolet
Foto: Carparazzi©
Audi TT RS Roadster
Foto: Carparazzi©
Audi TT RS Roadster
Foto: Carparazzi©
Audi TT RS Roadster
Foto: Carparazzi©
Audi TT RS Roadster
Foto: Carparazzi©
Audi TT RS Roadster
Foto: Carparazzi©
Audi A5 Cabriolet
Illustrasjon: Carparazzi©
Audi A5 Sportback
Illustrasjon: Carparazzi©

Audis nye muskler avslørt

Audi har stadig nye spesialmodeller på gang. Her har Carparazzi festet et lite knippe til minnebrikken.

Publisert Sist oppdatert

Variasjoner over A5
La oss begynne med Audi A5 Cabriolet som er knipset idet den klargjøres for film- eller fotoopptak. Derfor er fronten på den hvite skjønnheten nærmest umaskert mens hvit tape delvis dekker sider og bakstuss uten at det skjuler mye av formene.

A5 Cabriolet får sin debut i løpet av våren 2009, og mye tyder på at den vil få mange av de samme motorene som A5. Det vil sannsynligvis også inkludere en heftig S5 Cab med drøye 350 hk.

På høsten kommer nok en variant i form av A5 Sportback - en sporty stasjonsvogn. Denne har våre dyktige illustratører dannet seg et godt bilde av.

SE STORE BILDER HER

RS5
Og mens vi snakker om heftige utgaver kan vi også presentere ferske bilder av Audi RS5 Coupé under testing på Nürburgring.

Selv om RS-kjennetegnet, de digre ovale eksosrørene, mangler på denne testbilen, avslører fronten at dette er en RS5.

Hva som skal levere kreftene til de fire hjulene er fortsatt hemmelig, men mye tyder vel på at Audi vil benytte en videreutvikling av den 4,2-liters V8-maskinen som sitter i S5.

Enkelte hevder også at den vil dele motor med RS6, i så fall snakker vi en V10 som hos storebror yter 580 hk.

SE STORE BILDER HER

TT RS
Denne har vi også møtt tidligere, men nå vises den råste TT-utgaven mer avkledd enn tidligere.

Her er vi også mer sikre på motoriseringen - det blir Audis første 5-sylindrede motor på mange år. Med et slagvolum på 2,5 liter skal den fordele rundt 350 hk gjennom et quattro-system til alle fire hjul.

6-trinns manuell gearkasse er standard, men mange vil nok foretrekke en avansert S tronic dobbel clutch gearkasse. Populære kjennetegn som fete spesialfelger og utvendige speil med alu-lokk vil bli å finne på denne som på øvrige RS-modeller.

SE STORE BILDER HER

TT RS Roadster
Som et alternativ for dem som ønsker åpen kjøreglede i sportsbilklassen, kommer også Audi også med en TT RS Roadster.

Vi snakker da selvsagt tilsvarende motorisering og drivlinje som i coupéen og en ny utfordrer for Porsche Cayman, BMW Z4M og heftige utgaver av Mercedes SLK.

Det kan se ut som vi får det travelt med å prøvekjøre spreke Audi-modeller fremover, og allerede om en ukes tid starter det med prøvekjøring av nye Audi S4. Vi kommer tilbake med våre inntrykk og bilder.

Powered by Labrador CMS