-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
206 med bagasjeplass
Når en bil fyller syv år er den ofte moden for utskiftning. Peugeot 206 er derimot så moden at den har fått en utpreget rumpe.
Den nye fire-dørs 206, som debuterer i Frankfurt om noen uker, er utgave nummer 5 i denne vellykkede modellserien. Og den blir den største, med 4188 mm derfra og hit banker den 206 SW med 150 mm.
Den slår selvfølgelig de andre, også stasjonsvognen, der det gjelder: i koffertavdelingen. Volumet bak er 71 liter større enn på SW og 130 liter større enn på de med stor bakluke.
Selv om det kan se ut som om bilen bare har rappa rumpa til 607, har det skjedd mye med konstruksjonen. Alt bak C-stolpen er modifisert og forsterket. Hattehyllen er for eksempel en solid stålplate nå, og det er der sikkerhetsselene er festet på denne modellen. Samtidig er forresten dørene også forsterket for å forbedre sidekollisjonsbeskyttelsen.
Under karosseriet har det også skjedd ting. Fjæringen er endret, slik at bilen står 20 mm høyere. Det er lagt inn en ekstra beskyttelse under motor og gearkasse, og støtdemperne er det også flyttet litt på.
Og her finner vi nok en vesentlig del av denne historien. Bilen skal nemlig bygges i Iran og er ikke ment for land som Norge. Derimot skal den gå på markeder hvor man fremdeles synes mikro-limousiner er stas: tidligere Øst-Europa, Balkan, Nord-Afrika og kanskje også Kina. De fleste av disse stedene trenger man nok ekstra beskyttelse og forsterkning.
Dermed finner vi kanskje også forklaringen på hvorfor denne endringen er kommet så tett opp til 207-lanseringen. Peugeots lisensfabrikker (i Iran bygget de nesten 300.000 biler i fjor!) holder fast på gamle modeller lenge etter at de har forsvunnet fra hjemmemarkedet. Så denne utgaven kan sikkert vare langt forbi 2010.