-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Peugeot 206 HDi
I januar kommer Peugeot 206 med en kraftpakke under panseret, en to-liters Common Rail dieselmotor.

Først publisert i BIL 12 - 1999.
Peugeot benytter den samme HDi-motoren i 206 som i 406, i versjonen uten ladeluftkjøler og som yter 90 hk og 205 Nm. For ordens skyld nevner vi at Peugeot 406 også leveres i en versjon med ladeluftkjøler og som yter 110 hk og 250 Nm. 206 HDi fremstår som en real kraftpakke, ikke minst fordi bilen veier 300 kg mindre enn 406 HDi. En forskjell er det likevel; på grunn av vekt og pris er det ikke bygget inn like mye støydemping i den minste bilen. Under vanlig landeveiskjøring er ikke støyen noe ankepunkt. Det er ved bykjøring på lave turtall den merkes best.
Ettersom motoren når maks dreiemoment allerede ved 1.900 o/min, er den svært så fleksibel, men turtelleren bør vise 1.300 o/min for å få følelsen av at det flytter på seg. 206 HDi har femtrinns manuell gearkasse, og er skodd med 14-tommers dekk, mot 13-tommer på bensinversjonen. Forbruket ved blandet kjøring er oppgitt til beskjedne 0,5 liter pr mil.
HDi-motoren kommer bare i kombinasjon med 5-dørs XT-modell, altså det øverste utstyrsnivået. Det kan være en fordel, blant annet fordi XT har høyderegulering på førersetet, noe XR ikke har. Peugeot 206 HDi introduseres i Norge i januar, men prisen er i øyeblikket ikke klar.
DETTE ER PEUGEOT 206 HDi:
Sylindervolum: 1.997 ccm
Boring x slag: 85,0 x 88,0 mm
kW(hk)/omdr.: 66(90)/4.000
Nm/omdr.: 205/1.900
Dekk: 175/65HR14
Egenvekt: 1.070 kg
Aks. 0-100 km/t: 12,6 sek.
Toppfart: 180 km/t
Forbruk by: 0,66 l/mil
Forbruk landevei: 0,41 l/mil
Forbruk snitt: 0,50 l/mil
CO2-utslipp: 136 g/km
Lengde: 383,5 cm. Bredde: 165,2 cm. Høyde: 142,8 cm. Akselavstand: 244,2 cm. Bagasjevolum: 245 l. (VDA).
Forbruk og CO2 i følge 93/116/EU.