-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
250 3-liters Lupo for en Bugatti
Nå har Ferdinand Piëch endelig kommet med litt harde fakta om Bugatti-prosjektet. Til Spiegel forteller han at det skal bli verdens sterkeste gatebil.
I et intervju med denne ukens Der Spiegel forteller Volkswagens toppsjef Ferdinand Piëch – hvis bestefar, Ferdinand Porsche, var en samtidig av Ettore Bugatti – om hva den nye Bugattien skal.
Den skal for eksempel få en aks litt under en forholdsvis kurant motorsykkel: 0-100 km/t på ca. 4 sekunder, men derfra skal det gå litt kjappere. Den skal nemlig kunne toppe 400 km/t, da blir selv tomme tyske autostrader ganske smale.
Den skal komme som 2003-modell.
Den skal koste rundt 1,5 millioner DM uten moms.
Den skal bygges i et antall av ca. 1 pr. uke, ved en ny håndverksbedrift i Molsheim.
Den skal få en første-utgave med ca. 800 hestekrefter, men en stund etter debuten skal det komme en utgave med 1001 hestekrefter.
Hans unnskyldning for å ha det litt moro innimellom fortjener ikke bare å siteres – det burde nesten rammes inn. Alle de sure som forteller ham at utviklingen av et slik bensinslukende overklassesymbol er umoralsk, blir minnet om at hver uke bygger hans fabrikker ca. 250 3-liters Lupoer (Lupi? Hva heter Lupo i flertall?). Når man måler fabrikkenes flåteforbruk vil en Bugatti pr. uke overhodet ikke merkes når den kan legges sammen med 250 av de supermagre små-VWene.
Det må være lov å glede seg. Tenk deg den sommeren: Maybach, ny Lambo, Bentley og BMW-Rolls, med Porsche og Ferrari som da har hatt sine superbiler ute et års tid allerede. Plutselig kunne jeg kanskje tenke meg å prøvekjøre biler igjen.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no