-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Tar den lange veien til Frankfurt
Mens de fleste utstillingsbiler ankommer Frankfurt-messen i lukket bil, velger Mazda å kjøre nye Mazda3 hele veien fra Japan til Frankfurt. BilNorge sitter naturligvis bak rattet – som eneste norske.
Det er slett ikke første gang Mazda med tilhold i Hiroshima langt vest i Japan legger ut på langtur. Første gang de gjorde det var i forbindelse med lanseringen av Mazda 323 i 1977.
Den gang kjørte fire journalister to biler fra samlebåndet og til utstillingshallen i Frankfurt. 323 ble en formidabel suksess for Mazda og skulle noen år senere være med på å løfte merket til det mest kjøpte i Norge.
Mazda 323 var i første halvdel av 1980-årene en av bestselgerne – ikke minst på grunn av bilens kvalitet. Som japanske biler flest på den tiden gikk heller ikke Mazda 323 i stykker.
36 år seinere eksisterer fortsatt Mazda 323, men nå heter bilen Mazda3 og kommer denne høsten tvers gjennom fornyet med premiere på IAA i Frankfurt 10. september.
Vi har allerede kjørt biler – les mer her
Og hos Mazda har de ikke glemt stuntet fra 1977. Forskjellen er bare at denne gang er det ikke to biler på veien gjennom Sibir, men hele åtte kjøretøy som etter å ha blitt skipet over fra Japan, la ut fra Vladivostok 2. august.
Naturligvis finner du BilNorge bak rattet i en av bilene. Vår etappe fra Ulan-Ude til Krasnoyarsk utgjør 1620 kilometer av en totalt 14890 kilometer lang reise gjennom to kontinenter og mer enn 30 byer med Moskva som den største.
Alle bilene på reisen er utstyrt med Mazdas nye 120 hk Skyactiv drivlinje. Denne blir ventelig volummodellen når Mazda3 mot slutten av året slippes i Norge.