-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi A4 2.0 – BMW 318i: Kompakt luksus
Audis mellomklassebil er slett ikke så kjedelig som navnet kan antyde, men en BMW 318i byr på større motstand enn ventet – også på vinterføre.
Først publisert i BIL 4 - 2001.
Audi A4 er blitt til forveksling lik storebror A6, og ser du dem hver for seg er det ikke lett å skille dem. Når du får dem ved siden av hverandre er det derimot ikke vanskelig å se forskjell. A4 er fortsatt kompakt og har ikke gjennomgått samme kuren som Passat. Det betyr at den fortsatt holder seg i den kompakte delen av mellomklassen. Og med en startpris på 309.200 kroner for en A4 2.0, holder den seg faktisk i den mer folkelige delen av mellomklassen prismessig.
Audi har aldri lagt skjul på at Mercedes og BMW er de argeste konkurrentene. Og i Norge er det tilfellet i større grad enn i Tyskland. I BMWsortimentet er det 318i sedan som er nærmeste konkurrent til A4 2.0. Litt mindre motor og bakhjulsdrift er ikke akkurat noe optimalt utgangspunkt når en skal bryne seg på A4en, men som vi har vært inne på tidligere – det er utrolig hva en kan oppnå med elektroniske hjelpemidler.
Designmessig er det ingen tvil om hvem av de to som vekker mest oppsikt. A4 har et moderne formspråk uten at det blir for dristig. De karakteristiske baklyktene, de høye sidene og en vekt på detaljer som vi sjelden ser i denne prisklassen, gjør den til et attraktivt valg for dem som gjerne vil ha noe som ligger litt til side for Mondeo og Passat.
BMWs 3-serie er like elegant, men den kler lysere farger som synliggjør de nydelige linjene i karosseriet bedre. Vekten på detaljer, spesielt i interiøret er ikke like åpenbar, og ved siden av Audien blir en 318i nesten litt konservativ. Men på flere områder er BMWen fortsatt Audien overlegen.
LES VIDERE:
- Audi A4
- BMW 318
- Konklusjon- Priser og tekniske data