-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Audi A4 2.0 – BMW 318i: Kompakt luksus
Audis mellomklassebil er slett ikke så kjedelig som navnet kan antyde, men en BMW 318i byr på større motstand enn ventet – også på vinterføre.

Først publisert i BIL 4 - 2001.
Audi A4 er blitt til forveksling lik storebror A6, og ser du dem hver for seg er det ikke lett å skille dem. Når du får dem ved siden av hverandre er det derimot ikke vanskelig å se forskjell. A4 er fortsatt kompakt og har ikke gjennomgått samme kuren som Passat. Det betyr at den fortsatt holder seg i den kompakte delen av mellomklassen. Og med en startpris på 309.200 kroner for en A4 2.0, holder den seg faktisk i den mer folkelige delen av mellomklassen prismessig.
Audi har aldri lagt skjul på at Mercedes og BMW er de argeste konkurrentene. Og i Norge er det tilfellet i større grad enn i Tyskland. I BMWsortimentet er det 318i sedan som er nærmeste konkurrent til A4 2.0. Litt mindre motor og bakhjulsdrift er ikke akkurat noe optimalt utgangspunkt når en skal bryne seg på A4en, men som vi har vært inne på tidligere – det er utrolig hva en kan oppnå med elektroniske hjelpemidler.
Designmessig er det ingen tvil om hvem av de to som vekker mest oppsikt. A4 har et moderne formspråk uten at det blir for dristig. De karakteristiske baklyktene, de høye sidene og en vekt på detaljer som vi sjelden ser i denne prisklassen, gjør den til et attraktivt valg for dem som gjerne vil ha noe som ligger litt til side for Mondeo og Passat.
BMWs 3-serie er like elegant, men den kler lysere farger som synliggjør de nydelige linjene i karosseriet bedre. Vekten på detaljer, spesielt i interiøret er ikke like åpenbar, og ved siden av Audien blir en 318i nesten litt konservativ. Men på flere områder er BMWen fortsatt Audien overlegen.
LES VIDERE:
- Audi A4
- BMW 318
- Konklusjon- Priser og tekniske data