-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konklusjon
Så forskjellige,men likevel så like - det er ikke lett å finne en soleklar vinner blant denne månedens testbiler. Noen vil falle helt for A4s firehjulsdrift, spesielt på vinterføre, eller kanskje en A4 med automatgear til nesten samme pris er et bedre valg? Andre vil slå fra seg Audien helt på grunn av mye motorlyd og vibrasjoner.
Andre vil falle for BMWens fantastiske motor og gearkasse, og en følelse av gjennomført kvalitet. Med antispinnregulering eller stabilitetskontroll er forskjellen mellom for- og bakhjulsdrift redusert kraftig, og bare ytterst sjelden og under svært krevende forhold er bakhjulsdriften en ulempe. 318is kombinasjon av kjøreegenskaper og fjæringskomfort taler også til dens fordel.
Atter andre vil velge C180. Den er riktignok ikke helt på høyden når det gjelder motor, men den har en påkostet utstyrspakke og gir et luksuriøst inntrykk. Den er et knepp behageligere når det gjelder fjæringskomfort, men støynivået er merkbart høyere enn i for eksempel BMWen.
BMW 318i er vårt valg. Den gir et sobert inntrykk. Den er nøktern og litt gjerrig når det gjelder både eksteriør- og interiørdesign, og vi kan forstå hvis vårt valg er vanskelig å akseptere – men det er bare inntil du har opplevd 318is motor og automatkasse
LES VIDERE:
- Audi A4
- BMW 318i
- Mercedes C180
- Priser og tekniske data