-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Takløst - men langt fra smakløst
Samme konsept, likevel ganske så ulike biler. Det er konklusjonen etter å ha tatt sommeren på forskudd i to av markedets mer luksuriøse CC-utgaver.

Først publisert i Bil 6-2007.
Det tredelte ståltaket gir deg valget mellom coupé eller cabriolet, forskjellen er 30 sekunder – ulempen er at taket stjeler omtrent halvparten av bagasjeplassen.
Helårscabriolet er en betegnelse som brukes på bilene som det etter hvert har blitt stort utvalg av. Lenge var Mercedes-Benz SLK alene om det foldbare ståltaket, så kom etter hvert billigere varianter i form av Peugeot 206 CC, Renault Mégane CC og Peugeot 307 CC.
I fjor kom den noe større og dyrere Volvo C70 på banen, og den har nå fått selskap av en annen fireseter på samme størrelse og prisnivå, nemlig BMW 3-serie.
Denne gang la vi all snusfornuft til side, fikk tak i to muskelsterke og tørste kraftpakker, og dro på testtur i vårsola med himmelen som tak. De to bilene er tilsynelatende ganske like, det skiller for eksempel bare 2 millimeter på utvendig lengde, men opplevelsen bak rattet er overraskende ulik.
LES VIDERE:
- BMW 325 Ci
- Volvo C70
- Konklusjon
- Tekniske data