-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Takløst - men langt fra smakløst
Samme konsept, likevel ganske så ulike biler. Det er konklusjonen etter å ha tatt sommeren på forskudd i to av markedets mer luksuriøse CC-utgaver.
Først publisert i Bil 6-2007.
Det tredelte ståltaket gir deg valget mellom coupé eller cabriolet, forskjellen er 30 sekunder – ulempen er at taket stjeler omtrent halvparten av bagasjeplassen.
Helårscabriolet er en betegnelse som brukes på bilene som det etter hvert har blitt stort utvalg av. Lenge var Mercedes-Benz SLK alene om det foldbare ståltaket, så kom etter hvert billigere varianter i form av Peugeot 206 CC, Renault Mégane CC og Peugeot 307 CC.
I fjor kom den noe større og dyrere Volvo C70 på banen, og den har nå fått selskap av en annen fireseter på samme størrelse og prisnivå, nemlig BMW 3-serie.
Denne gang la vi all snusfornuft til side, fikk tak i to muskelsterke og tørste kraftpakker, og dro på testtur i vårsola med himmelen som tak. De to bilene er tilsynelatende ganske like, det skiller for eksempel bare 2 millimeter på utvendig lengde, men opplevelsen bak rattet er overraskende ulik.
LES VIDERE:
- BMW 325 Ci
- Volvo C70
- Konklusjon
- Tekniske data