-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
BMW 3-serie i utvikling
Nyhetene står i kø hos BMW. Ny 1-serie debuterer i Frankfurt neste måned, og neste år kommer en ny 3-serie.
I forrige måned skrev vi om 3-serie sedan, nå er det stasjonsvogna, 3-serie Touring, våre spionfotografer har foreviget.
Denne karosseriformen er bestselger i Norge, men fordelingen mellom sedan og stasjonsvogn er vesentlig jevnere hos BMW enn for eksempel hos rivalen Audi A4 hvor stasjonsvogn dominerer statistikken fullstendig.
SE: Spionbilder av 3-serie sedan
Dersom du planlegger å kjøpe en ny 3-serie, må du smøre deg med en god porsjon tålmodighet – spesielt om du ønsker stasjonsvogn. Den kommer nemlig ikke på markedet før neste høst og føyer seg dermed inn i en lang rekke av BMW-nyheter.
Først kommer nye 1-serie nå i høst. Våren 2012 følger 3-serie sedan før Touring endelig står for tur.
LES: Vår prøvekjøring av BMW 1-serie
3-serien vil også få en ny modellvariant, en Gran Turismo som blir en ”krympet” utgave av tilsvarende modell i 5-serien. Og i 2013 vil vi se neste generasjon 3-serie Coupé og Cabriolet.
SE: 3-serie GT
3-serie Touring forventes å få en strukket akselavstand sammenlignet med sedanen. Men bortsett fra økt lengde og en stor, praktisk bakluke, er det lite som vil skille de to variantene.
Fra disse og tidligere spionbilder kan vi se at neste generasjon 3-serie, med kodenavn F30, får en steilere front (trolig for å møte krav til kollisjonssikkerhet for fotgjengere) enn dagens E90 – trekk vi også kjenner fra nye 7-, 5- og 1-serie.
Som i dag vil også nye 3-serie få et rikholdig utvalg av bensin- og dieselmotorer med fire eller seks sylindre. En hybridutgave ligger også i planene.